دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژئوسیتیز (GeoCities) به پایان عمر خود در دنیای سایبر می‌رسد

ژئوسیتیز (GeoCities) سرویسی که برای بسیاری از کاربران قدیمی اینترنت خاطرات ساخت اولین وب‌سایت شخصی مجانی را تازه می‌کند، اکنون به پایان عمر خود در دنیای سایبر می‌رسد

به گزارش بی‌بی‌سی، وب‌سایت GeoCities از سرویس‌های شرکت یاهو است و زمانی میلیون‌ها کاربر را به خود جلب می‌کرد و سومین وب‌سایت پرطرفدار جهان بود.

GeoCities در سال 1995 در یک شرکت هاستینگ کوچک در بورلی‌هیلز آمریکا متولد شد.

از آن زمان کاربران می‌توانستند صفحات مجانی با محتوای شهرهای مختلف جهان ایجاد کنند. برای مثال WallStreet صفحات مربوط به اقتصاد و پول را پوشش می‌داد و SiliconValley شامل صفحات تکنولوژی و کامپیوتر بود.

البته مدت‌هاست که این سرویس با ظهور فن‌آوری‌های جدیدی مانند شبکه‌های اجتماعی طرفداران خود را از دست داده‌است.

اکنون یاهو که GeoCities را در سال 1999 به قیمت 3.57 میلیارد دلار خریداری کرد می‌گوید این سرویس از 26 اکتبر 2009 برای همیشه تعطیل خواهد شد.

یاهو پیشتر اعلام کرده‌بود که قرار است به زودی سرویسی برای مرتبط کردن کاربران ایجاد کند و GeoCities با سرویس‌های جدیدتری جایگزین خواهد شد.

با این حال صفحات این سرویس که توسط کاربران ایجاد شده‌است تحت پروژه آرشیو اینترنت (Internet Archive Project) جمع‌آوری می‌شود و از این طریق قابل رویت خواهد بود.

آرشیو اینترنت از سال 1996 به جمع آوری صفحات ماندگار و با ارزش اینترنت پرداخته است و یکی از برنامه‌های آن آرشیو کردن صفحات Geocities است.

کد خبر 93741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز