یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه سلامت: "اتوبوس تغییر دیابت" در قالب یک تور جهانی با هدف افزایش سطح آگاهی جامعه در زمینه دیابت و با شعار تغییر دنیای دیابت دیشب از طریق مرز بازرگان وارد ایران شد.

مدیر پروژه اتوبوس تغییر دیابت در ایران اظهار داشت: این اتوبوس از سال 2006 پس از اطلاعیه و هشدار جهانی سازمان ملل، نسبت به پیشگیری و آموزش دیابت در جهان، اطلاع‌رسانی خود را از کشور دانمارک آغاز کرده و تاکنون از 30 کشور جهان عبور کرده است.

شاکری افزود: اتوبوس تغییر دیابت تاکنون 160 هزار بازدید‌کننده داشته و به بیش از600 میلیون نفر نیز از طریق رسانه‌های جمعی در زمینه آشنایی با دیابت و راه‌های کنترل آن، اطلاع‌رسانی کرده است.

وی درخصوص ورود این اتوبوس و نحوه اطلاع‌رسانی آن در ایران بیان داشت: اتوبوس تغییر دیابت قرار است به‌مدت 4 روز طی روزهای هفتم تا نهم آبان از ساعت 9 تا 18 در بوستان ملت تهران پذیرای عموم به‌ویژه بیماران دیابتی باشد.

مدیر پروژه اتوبوس تغییر دیابت گفت: این اتوبوس قرار است به‌صورت رایگان از تمام بازدیدکنندگان معاینه کامل پزشکی به‌عمل آورد و اطلاعاتی در زمینه دیابت از طریق فیلم، بروشور و لوح‌فشرده (CD) در اختیار بازدید‌کنندگان قرار دهد.

شاکری ادامه داد: برای بازدید‌کنندگان مشکوک به دیابت یا مبتلا به این بیماری، اقداماتی از جمله آزمایش خون، اندازه‌گیری قد و وزن انجام می‌شود.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، در حال حاضر حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر در کشور که بین گروه سنی 15 تا 65 سال هستند به دیابت مبتلا بوده و شناسایی شده‌اند. همچنین 3 میلیون نفر نیز به اختلال گلوکز مبتلا هستند.

سالانه بیش از 40 میلیارد ریال از بودجه مصوب وزارت بهداشت برای برنامه کنترل دیابت هزینه می‌ گردد. گفته می‌شود که هر سال60 هزار نفر از بیماران مبتلا به دیابت به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند که از این تعداد 13 هزار مورد به قطع عضو منجر می‌شود.

کد خبر 93664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز