شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

انیمیشن تحسین‌‌شده «بالا» همچنان به روند موفقیت‌آمیز خود ادامه می‌دهد.

 در حالی که تنها 5 هفته از آغاز اکران بین‌المللی این فیلم می‌گذرد فروش رویایی «بالا» در گیشه صاحب‌نظران اقتصاد سینما را حیرت‌زده کرده است. شاید آن روزی که جشنواره کن «بالا» را به عنوان فیلم افتتاحیه‌اش انتخاب کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد این انیمیشن به چنین دامنه‌ای از شهرت و محبوبیت دست یابد.

همه اینها در حالی است که «بالا» انیمیشنی کاملا متفاوت از کارتون‌های محبوب کودکان است و شخصیت محوری آن یک پیرمرد غرغرو و بداخلاق است. شاید به همین دلیل برخی از منتقدان این فیلم را انیمیشنی برای بزرگسالان خواندند.

سطح بالای فناوری فیلم، سه‌بعدی بودن آن و رنگ‌آمیزی شگفت‌انگیز برخی پلان‌ها و شاید مهم‌تر از همه پرداختن به عشق چونان خاطره‌ای از دست‌رفته و دوردست که البته همچنان می‌تواند گرمابخش باشد، از جمله دلایل محبوبیت «بالا» به شمار می‌آید.

موفقیت تجاری فیلم همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه هنوز 60کشور جهان «بالا» را اکران نکرده‌اند، شاید این کارتون دوست‌داشتنی موفق به رکوردشکنی در بازارهای بین‌المللی نیز شود.

پیش از این نیز شاهد توفیق فوق‌العاده فیلم‌های انیمیشن بوده‌ایم ولی اغلب، این اتفاق در مورد آثاری رخ داده بودند که مخاطبانشان را بیشتر در میان کودکان جست‌وجو می‌کردند. «بالا» داستان سفر ماجراجویانه پیرمردی است که با بالن بزرگی به آسمان پرواز می‌کند؛ آن هم در حالی که یک پسربچه هم با او همسفر شده است.

حضور « بالا» در میان نامزدهای نهایی بهترین انیمیشن اسکار 2010 را باید از حالا قطعی دانست و شانس فیلم برای بردن اسکار بسیار بالاست.

کد خبر 93517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز