شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: با پیروزی 3 بر 2 میلان مقابل رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو، لئوناردو بحران را به پلگرینی سپرد.

میلان که قبل از این، رم را هم شکست داده بود، می‌خواهد روزهای سخت ابتدای فصل را فراموش کند و این رئال‌مادرید است که پس از پیروزی‌های پرگل، دومین شوک فصل را تجربه می‌کند. با گل رائول که روی اشتباه بزرگ دیدا به دست آمد، به نظر می‌رسید که رئال به آسانی می‌تواند سومین پیروزی اروپایی‌اش را به دست آورد ولی در شروع نیمه‌دوم دو اشتباه متوالی کاسیاس همه چیز را تغییر داد. دروازه‌بان رئال نتوانست شوت سنگین پیرلو را مهار کند و لحظاتی بعد از آن خروجی اشتباه داشت تا پاتو، میلان را پیش بیندازد. رئال با گل تساوی درنته یک بار دیگر به پیروزی امیدوار شد، ولی میلان در این دقایق تیم برتر بود و توسط پاتو به گل سوم و پیروزی رسید.

هرچند رئال در مجموع بازی‌های این فصل10 پیروزی داشته، ولی پلگرینی که تیمش چند هفته قبل در خانه سویا هم با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد، نگران ناکامی‌های تیمش در بازی‌های بزرگ است: «هر دو تیم (سویا و میلان) مدت زیادی است که کنار هم بازی می‌کنند و از ما هماهنگ‌تر هستند. با این وجود، این شکست‌ها طبیعی نیست و مرا نگران می‌کند. ما باید پیشرفت کنیم.» پلگرینی ادامه داد که تیمش دو هدف دارد: «می‌خواهیم به دور بعد لیگ قهرمانان صعود کنیم و تلاش می‌کنیم در بازی برگشت با میلان امتیازات را جبران کنیم. در لیگ هم جایگاه خوبی داریم، ولی باید سخت‌تر تمرین کنیم.» کاکا هم در مورد رویارویی با همبازیان سابقش گفت: «شبی پر از لحظات احساسی بود و دوستان زیادی را درون زمین دیدم. ولی نتیجه بازی به این خوبی نبود.

در حال حاضر هماهنگ نیستیم. با شناختی که از میلان دارم، انتظار چنین بازی را نداشتم. آنها خیلی جنگنده و تهاجمی بودند و مرا شگفت‌زده کردند.» میلان با این پیروزی 6 امتیازی شد و پس از رئال‌مادرید که تفاضل گل بهتری دارد در رده دوم است. در دیگر بازی گروه c هم، مارسی با تک‌گل هاینتزه در زمین زوریخ به پیروزی رسید تا 3 امتیازی شود و به رده سوم صعود کند.

فردای این شکست، روزنامه‌های مادریدی یک بار دیگر انتقادهای شدیدی از عملکرد کریم بن‌زما داشتند. روزنامه آس نوشت: «تنبلی بن‌زما به کاکا هم منتقل می‌شود، سرخیو راموس هر بار اشتباه می‌کند و حتی کاسیاس هم تسلیم می‌شود. بن‌زما علاوه بر گلزنی، در هویت فوتبالی‌اش هم دچار بحران شده. او در مرکز خط حمله در کنار رائول قفل شده و در سیستم تیم ناپیداست.» مارکا هم نوشت که به نظر می‌رسد مهاجم فرانسوی هنوز به مادرید نرسیده.

بن‌زما اما توجهی به این انتقادها ندارد: «روزنامه‌ها را نمی‌خوانم، بنابراین تاثیری روی من ندارد. در هر بازی سعی می‌کنم همه تلاشم را انجام دهم و تردیدی روی توانایی‌هایم ندارم.» در چنین شرایطی، رئال‌مادرید امشب میهمان خیخون است و باید به پیروزی برسد. لاسانا دیارا هافبک فرانسوی رئال که به دلایل شخصی به کشورش برگشته، در این بازی غایب است.

اولین شکست اروپایی بایرن‌مونیخ

بوردو با پیروزی 2 بر یک مقابل بایرن‌مونیخ، هفته موفق فرانسوی‌ها در لیگ قهرمانان را تکمیل کرد و با 7 امتیاز به صدر جدول گروه A رسید.

نیمه اول پرحادثه این بازی با برتری 2 بر یک بوردو و اخراج توماس مولر، هافبک بایرن به پایان رسید. میزبان در نیمه دوم فرصت داشت اختلاف را بیشتر کند ولی بوت، دروازه‌بان بایرن پنالتی‌های گورکف و ژوسی را گرفت. در دیگر بازی گروه، یوونتوس با یک گل به پیروزی رسید تا با 5 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از بایرن به رده دوم صعود کند.

برکناری رسینو

شکست 4 بر صفر آتلتیکومادرید در استمفوردبریج، تحمل مدیران این تیم را به پایان رساند تا دیروز آبل رسینو را برکنار کنند و در بازی امشب مقابل مایورکا سانتی دنیا، بازیکن سابق باشگاه به عنوان مربی موقت روی نیمکت می‌نشیند. رسینو فصل گذشته، آتلتیکو را به رتبه چهارم رساند، ولی تیم دوم مادرید در این فصل، تنها یک پیروزی داشته و در لیگ قهرمانان هم با یک امتیاز در قعر گروه D‌ قرار دارد. خسوس گارسیا پیتارک، مدیر آتلتیکو که به دنبال انتخاب سرمربی جدید است، می‌گوید که لادروپ به پیشنهاد آتلتیکو پاسخ منفی داده و حالا لوچانو اسپالتی، سرمربی سابق رم گزینه اصلی برای جانشینی رسینو است.

کیکه سانچس فلورس، نفر بعدی در فهرست آتلتیکو است. چلسی اما با این پیروزی که با گل‌های کالو (دو گل)، لمپارد و پره‌آ (مدافع آتلتیکو) به دست آمد، 9 امتیازی شد و در صدر گروه قرار گرفت. پورتو هم که با نتیجه 2 بر یک آپوئل نیکوزیا را شکست داد با 6 امتیاز، دوم است.

اولین امتیاز دنیزلی

منچستریونایتد با تک‌گل دیرهنگام والنسیا در چمن مصنوعی ورزشگاه لوژینکی مقابل زسکا مسکو به پیروزی رسید تا با 9 امتیاز صدرنشین گروه B شود. فرگوسن در پایان بازی گفت که از عملکرد بازیکنانش به ویژه فابیو روی این چمن راضی است و دلیل تعویض فردیناند و اسکولز، جلوگیری از آسیب‌دیدگی آنها در آستانه بازی فردا مقابل لیورپول بوده.

در دیگر بازی گروه B، بشیکتاش موفق شد با تساوی بدون گل در زمین ولفسبورگ به اولین امتیازش برسد. مردان دنیزلی که عملکرد خوبی داشتند پس از اخراج گرافیته در اواخر بازی حتی می‌توانستند به پیروزی برسند. ولفسبورگ با این تساوی 4 امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد و زسکا با 3 امتیاز سوم است.

کد خبر 93499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز