گروه شهری: با وجود اینکه تونل توحید هنوز به بهره‌برداری نرسیده، اما می‌توان پیش‌بینی کرد افتتاح این تونل تاثیر بسیار مثبتی در روند کاهش آلودگی صوتی منطقه داشته باشد.

مهرآوران، کارشناس سنجش آلودگی صوتی درباره تاثیر تونل توحید بر کاهش آلودگی گفت: باید این تاثیرات را به‌طور دقیق بعد از افتتاح تونل بررسی کرد و میزان کاسته شده از بار ترافیک سطح خیابان نیز بعد از افتتاح مشخص می‌شود، اما بی‌شک حجم زیادی خودرو از این تونل برای تردد استفاده می‌کنند و همین امر موجب می‌شود تا صداهای زیادی به زیرزمین منتقل شود.

وی ادامه داد: اگر صحبت از پل می‌شد شاید نمی‌توانستیم با این اطمینان اظهار نظر کنیم اما تونل صد در صد کاهش آلودگی صوتی را به همراه دارد؛ چرا که تمامی اصوات تولید شده توسط خودروها به زیر زمین منتقل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به بحرانی بودن شرایط فعلی تقاطع خیابان آزادی و نواب گفت: وضعیتی که امروز در این نقطه از شهر وجود دارد با توجه به اندازه‌گیری‌های صورت گرفته در شرایط بحرانی است، اما مطمئن هستیم با افتتاح تونل توحید این شرایط شکسته خواهد شد و از بحران آلودگی صوتی در این منطقه کم می‌شود.

شایان ذکر است محدوده میدان توحید یکی از مناطقی است که بالاترین میزان آلودگی صوتی را داراست و این موضوع  مشکلاتی را برای بیمارستان امام خمینی واقع در این محل ایجاد کرده است.

کد خبر 93485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز