همشهری آنلاین: نماز جمعه نخستین هفته آبان ماه در تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ایراد خطبه دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین ولادت حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: کشور ما با داشتن چنین پناهگاهی نگرانی ندارد.

وی درادامه با اشاره به شهادت 41 نفر ازخدمت گزاران و دلسوزان این کشور که در خطه محروم و مرز ی سیستان و بلوچستان در حال طراحی برنامه امنیتی و توسعه رشد فرهنگی و اقتصادی بودند، افزود: دشمنان ما دو هدف را در راس برنامه های خود قرار داده اند که یکی مربوط به امنیت و دیگری مربوط به مسئله وحدت است.

صدیقی ادامه داد: دشمنان بزرگ ما با تجارب خود این دو پایگاه مهم را که برای اخلاق، فرهنگ، رشد و اقتصاد جامعه مهم است ، هدف قرار داده اند به گونه ای که در فعالیتهای انتخاباتی نیز در صدد از بین بردن امنیت و کشور بودند و سعی کردند از سلاح شوم تفرقه استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: کشور ما ریشه ای 30 ساله نه ، بلکه ریشه آن مربوط به تاسیس اسلام است و امام راحل ، سیاست، تدبیر و مدیریت را در چارچوب دین مورد رضایت خداوند متعال قرار دادند.

وی ادامه داد: دشمنان مشاهده کردند که این کشور چگونه به طور جهشی در حال توسعه است لذا در این راستا ترور 41 نفر از عزیزان این میهن را ترتیب دادند اما دشمنان کور خوانده اند.

صدیقی همچنین گفت: به فضل خداوند تفرقه بین شیعه و سنی مایه بیداری و انسجام بیشتر خواهد بود و ما این شهادت را به امام زمان (عج) و مردم عزیزمان تسلیت می گوئیم  و اطمینان می دهیم که برای نظام قدرتمند ما که 8 سال در جنگ تحمیلی مقاومت کرد و دماغ غرب و شرق را به خاک مالید، انتقام گرفتن از این گروهک که عددی حساب نمی شود کار مشکلی نخواهد بود.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای اصلاح کتب و رشته‌های دانشگاهی خصوصا در علوم انسانی، تصریح کرد: اکثر رشته های علوم انسانی که در کشور ما وجود دارد از غرب به ما رسیده است به گونه‌ای که گاه اساتید ما نیز از این علوم قالب و شکل گرفته اند لذا این موارد با جامعه ما انطباق ندارد.

وی اضافه کرد: گاه مشاهده می‌شود که برخی از حقوقدانان درکلاس درس خود تحمل احکام اسلام و حقوق زنان را ندارند تا جایی که این نادانی را به زبان می‌آوردند. صدیقی همچنین گفت: برخی از حقوقدانان به قانون قصاص اعتراض داشتند اما تذکرات امام راحل برای نجات ملت بود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: یک انقلاب شبیه انقلاب اول در دانشگاههای ما لازم است چرا که انسان باید گاهی همان گونه که از دشمنان هراس دارد از کرسی‌های دانشگاه هم بهراسد. لذا رهبر فرزانه ما بررسی این موضوع  را به قرآن ارجاع دادند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس، اظهار داشت: این مسئله نیاز به توجیه دارد و مردم ما همان گونه که در سهمیه‌بندی بنزین نگران بودند اکنون هم نگرانی‌هایی دارند اما مردم خود این حکومت را بوجود آورده اند و سالها دوشادوش مسئولان حرکت نموده‌اند.

صدیقی با تاکید بر اینکه موضوع عدالت اجتماعی در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها مشاهده می‌شود، گفت: دین ما نیز به واقعیات اقتصادی جامعه نظر دارد لذا روا نیست که مبلغی هنگفت برای یارانه‌ها مصرف شود و ملت درآینده با مشکلات غیر قابل تحملی مواجه گردد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در توضیح بیشتر موضوع هدفمندی یارانه‌ها ایفای رسالت رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی به منظور رشد و تعاون در کشور لازم است.

کد خبر 93447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز