گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: یک دانش‌آموز بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A فوت کرد.

مدرسه راهنمایی غیر‌دولتی حکمت در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر‌ری هم به‌دلیل احتمال ابتلای دانش‌آموزان به سرما خوردگی به‌مدت یک هفته تعطیل شد. این در حالی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش تاکید می‌کنند که «هیچ دانش‌آموز مبتلا به آنفلوانزای نوع A در مدارس دیده نشده» و «هیچ کلاس درسی به‌دلیل سرماخوردگی تعطیل نمی‌شود.»

امامی رضوی، معاون سلامت وزارت بهداشت دیروز در حاشیه همایش سلامت روان اعلام کرد: «طی همین هفته یک دانش‌آموز بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A فوت کرد.» همچنین با توجه به شروع فصل زمستان، همه‌‌گیری بیماری آنفلوانزای نوع A رو به افزایش است.

تعطیلی یک مدرسه

«اطلاعیه مهم: مدرسه راهنمایی حکمت از 25‌مهر‌ماه به‌مدت یک هفته تعطیل شد.»
این تیتر خبری است که در سایت مدرسه راهنمایی غیر‌دولتی حکمت درج شده‌است.

در ادامه اطلاعیه آمده‌است: بررسی‌های به عمل آمده از سوی مسئولان بهداشت و درمان اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر‌ری که در هفته گذشته صورت گرفت حاکی از «‌احتمال ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه به سرما‌خوردگی است.» به‌طوری که در هفته گذشته 25‌درصد دانش‌آموزان کلاس اول نیاز به استراحت در منزل داشته‌اند.

در ادامه اطلاعیه این واحد آموزشی آمده‌است: لذا با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان و ضرورت پیشگیری از بیماری آنفلوانزا، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 شهری طی نامه‌ای به شماره 42/37015 مورخ 25/7/1388 مجوز تعطیلی مدرسه در کلیه پایه‌ها به‌مدت یک هفته را صادر نموده‌اند.

ابتلای 3 دانش‌آموز به آنفلوانزای نوع A

مادر یکی از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی حکمت نیز به همشهری گفت: یک هفته قبل هم این مدرسه به‌صورت نیمه‌تعطیل بود. همچنین یکی از ناظم‌های این مدرسه به برخی از خانواده‌ها گفته که 3 دانش‌آموز قبل از تعطیلی به آنفلوانزای نوع A مبتلا شده‌بودند. وی اظهار کرد: دلیل تعطیلی مدرسه هم ابتلای چند دانش‌آموز این مدرسه به آنفلوانزاست و نه پیشگیری.

تعطیلی مدرسه به دستور وزارت بهداشت

درحالی‌که پیش از این مدیرکل سلامت آموزش و پرورش اعلام کرد که هیچ کلاس درسی به‌دلیل سرما‌خوردگی تعطیل نمی‌شود، در پاسخ به پرسش همشهری در باره علت تعطیلی این واحد آموزشی اظهار کرد: تعطیلی مدرسه راهنمایی حکمت براساس بررسی‌های تخصصی کارشناسان اداره بهداشت شهرستان ‌ری و طبق آیین‌نامه مربوط صادر شده‌است.

این در حالی است که در اطلاعیه این واحد آموزشی غیر‌دولتی اشاره‌ای به بررسی موضوع توسط اداره بهداشت شهر‌ری نشده و تصریح شده که «بررسی‌ها از سوی مسئولان بهداشت و درمان اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر‌ری» بوده‌است.

اوایل این هفته نیز وزارت بهداشت خبر تعطیلی چند کلاس درس را به‌دلیل ابتلای دانش‌آموزان به آنفلوانزای نوع‌A اعلام کرد.

آنفلوانزا در مدارس دولتی هرگز

درحالی‌که یک دانش‌آموز بر اثر بیماری آنفلوانزای نوع A فوت کرده، یک مدرسه در تهران و چند کلاس نیز در سایر نقاط کشور تعطیل می‌شود، مسئولان ذیربط در آموزش و پرورش از «تمهیدات اندیشیده شده» و «طرح اختصاص یک پزشک به ازای یک هزار دانش‌آموز» سخن می‌گویند.

درحالی‌که تراکم دانش‌آموز در مدارس دولتی بالاست و احتمال ابتلای دانش‌آموزان به بیماری آنفلوانزای نوع A وجود دارد، تمهید و طرحی که معلوم نیست چه زمانی اجرا خواهد شد دردی را دوا نمی‌کند. دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

به‌نظر می‌رسد عملکرد مسئولان وزارت بهداشت در برخورد با آنفلوانزای نوع A در مدارس و اطلاع‌رسانی مناسب و بموقع به‌مراتب بهتر از مسئولان وزارتخانه بدون وزیر آموزش و پرورش است.

کد خبر 93391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز