گروه اجتماعی: بر اساس مصوبه مجلس، دولت می‌تواند لایحه‌ای برای ایجاد نظام هماهنگ پرداخت مستمری بازنشستگان به مجلس ارائه کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه استفساریه قانون الزام دولت به اقدام قانونی به منظور ایجاد نظام هماهنگ و فراگیر پرداخت مستمری بازنشستگان را بررسی و تصویب کردند.

در این استفساریه سؤال شده آیا دولت برای هماهنگ کردن دریافتی بازنشستگان با دریافتی شاغلین مشابه باید لایحه‌ای را تقدیم کند و یا می‌تواند مستقیماً از طریق قوانین در مقررات مربوط عمل نماید؟

ایرج ندیمی نیز در پاسخ به این استفساریه پیشنهاد کرد دولت در صورت نیاز برای هماهنگ کردن دریافتی شاغلین یا دریافتی بازنشستگان لایحه‌ای را ارائه کند و این پیشنهاد نیز در مجلس به تصویب رسید.

همچنین در این لایحه آمده آیا بار مالی 18 هزار میلیارد ریالی اجرای این قانون باید به منابع صندوق‌های بازنشستگی پرداخت شود یا این‌که توسط دولت تامین شود و نیز آیا تامین بار مالی اجرای این قانون به عهده صندوق بازنشستگی است و با توجه به ناتوانی این صندوق‌ها در پرداخت هزینه‌ها پرداخت باید چگونه انجام شود و اگر تامین بار مالی اجرای این قانون بر عهده دولت است با توجه به این‌که منابع این بار مالی در برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی نشده است چگونه باید محل پرداخت این هزینه را مشخص کرد؟

همچنین دولت در این استفساریه سؤال کرده منظور از بازنشستگان فقط بازنشستگان دولتی است یا غیردولتی‌ها را هم شامل می‌شود؟

نمایندگان به سؤال استفساریه جواب دادند که بله، در صورت نیاز، دولت لایحه تقدیم کند.

کد خبر 9339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز