چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: 6 آبان آغاز لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران و روز رونمایی از مدعیان قدیم و جدید در این فصل خواهد بود.

 با کنار گذاشتن بیم مازندران و دانشگاه آزاد به دلیل پرداخت نکردن به موقع ورودیه‌شان  از سوی سازمان لیگ و خروج فولاد از فعالیت در تیمداری، باید دید امسال چه تیم‌هایی جانشین تیم‌های قدرتمند فصل پیش شده‌اند.

یک هفته مانده به آغاز لیگ برتر عملکرد مدعیان این فصل از رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم. پیکان به عنوان غایب بزرگ شروع لیگ به دلیل حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان با وجود تغییرات اساسی در کادر فنی سال‌های گذشته همچنان مدعی عنوان قهرمانی است. پرافتخارترین تیم والیبال ایران و آسیا بعد از فتح پنجمین جام قهرمانی آسیا در دبی و به دست آوردن جواز حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان با حضور علی معمری، سرمربی سابق پاکستان آرایش جدیدی پیدا کرده است.

معمری که خود جانشین کارخانه شده است بلافاصله از عباس برقی، مرتضی عهدی و بهمن سلطانی به عنوان همکاران جدید دعوت به همکاری کرد و با حفظ امیرحسینی، محمد محمدکاظم، پیمان اکبری، محمد موسوی عراقی و حسام بخششی مدعی اول قهرمانی لیگ ایران و آسیا را به تیمی جوان‌تر تبدیل کرده است.

از تیم قبلی پیکان، ترکاشوند راهی سایپا شد و علیرضا نادی هم به داماش گیلان پیوست. در همین حال محمدطاهر وادی، امین معمری، آرش کمالوند، رحمان داودی و حسن حسن‌پور جانشین این مردان باتجربه شدند. البته پیکان با این ترکیب کاری به مراتب دشوارتر از سال‌های گذشته برای تکرار قهرمانی دارد.

سایپا، با ثبات‌ترین تیم لیگ

بعد از پیکان باید از سایپا یاد کرد؛ تیمی که در سال‌های اخیر با وجود رقابت پایاپای با پیکان، هرگز نتوانست عنوان قهرمانی را کسب کند. سایپا در این فصل یکی از باثبات‌ترین تیم‌های لیگ بود که کمترین تغییر را در جمع کادر فنی و بازیکنانش داشت. 

تنها تغییر مدیریتی در این تیم، جایگزینی دکتر نجف‌پور رئیس سابق کمیته آموزش فدراسیون هندبال به عنوان سرپرست جدید به جای هاشمی بود و با پیوستن محمد ترکاشوند، جواد محمدی‌نژاد و ایوانف، بازیکن سابق تیم ملی بلغارستان معروف به پوشکاش، سایپا با حفظ معروف، محسن عندلیب، نظری‌افشار، حامد رضایی و فرهاد ظریف به مدعی اول قهرمانی تبدیل شد.

فرید صائبی در فصل جاری با محمدصادق شعبان خمسه و علیرضا تلوکیان مربی و آنالیزور تیم جوانان ایران تنها به فکر جام قهرمانی و جانشینی چندین ساله پیکان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیاست.

پتروشیمی و داماش با کارخانه و معدنی

به غیر از دو تیم قدیمی پیکان و سایپا، سه تیم از جمع 14 تیم حاضر را می‌توان به عنوان مدعیان تازه لیگ برتر دانست که با سازماندهی قوی و جذب بازیکنان سرشناس می‌توانند حریفانی جدی برای دو مدعی پرسابقه لیگ محسوب شوند.

پتروشیمی و داماش برای وارد شدن به جمع مدعیان این فصل در اولین اقدام سرمربی سابق و فعلی تیم ملی بزرگسالان ایران را دعوت کرده و توانستند نظر مساعد آنها را برای همکاری جلب کنند. مصطفی کارخانه بعد از مسابقات جهانی جوانان، کارش را در جنوب آغاز کرد. او پس از یک ماه تمرین دادن تیمش در تهران، به دنبال اثبات شایستگی‌هایش در تیم‌هایی غیر از صنام و پیکان است.

حضور دو بازیکن توانمند خارجی از آرژانتین و بلغارستان با اسامی مالی و آنانینوف که گفته می‌شود دومین بازیکن بهترین بازیکن خارجی این فصل لیگ خواهد بود در کنار بازیکنانی چون علیرضا بهبودی، مقبلی، محمد عمده‌غیاثی، دژآرا، رضا صفایی و شهرام محمودی این امکان را به کارخانه می‌دهد تا در رقابت با سایر مدعیان عقب نماند. حسین معدنی، سرمربی کنونی تیم ملی نیز درست شرایطی شبیه به کارخانه در تیم داماش گیلان دارد.

معدنی با انجام تغییرات اساسی در ترکیب سال گذشته داماش و جذب بازیکنانی چون علیرضا نادی، آرش کشاورزی، مهدی مهدوی، حمزه زرینی، احمد بابایی، فرهاد سال‌افزون و حامد باقرپور که همگی عضو تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ایران محسوب می‌شوند درصدد است نماینده گیلان را در سال دوم ورودش به بالاترین نقطه جدول برساند.

کد خبر 93343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز