همشهری آنلاین: ترجمه دو کتاب پرفروش چاپ سال 2009 میلادی از نویسنده 10ساله آمریکایی در ایران مجوز نشر گرفت.

به گزارش ایسنا، اعظم گل‌محمدی کتاب‌های "با مامان چطوری حرف بزنیم" و "با بابا چطوری حرف بزنیم" نوشته‌ الک گریون (Alec Greven) را از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه کرده است.

این کتاب‌ها که هر دو در 48 صفحه تهیه شده‌اند، پاییز جاری توسط انتشارات مخاطب و در شمارگان سه‌هزار نسخه به کتاب‌فروشی‌ها عرضه می‌شوند.

"با مامان چطوری حرف بزنیم" در 17 مارس 2009 و "با بابا چطوری حرف بزنیم" در 21 آوریل 2009 به زبان انگلیسی توسط انتشارات آمریکایی "هارپر کالینز" منتشر و به کتاب‌فروشی‌های آمریکا و جهان عرضه شدند.

به گفته مترجم، این کتاب‌ها دستورالعملی برای بهتر رفتار کردن کودک با پدر و مادرش است که به زبان جذاب و ساده، مفاهمیم عمیقی را به مخاطب رده‌ی سنی "ج" منتقل می‌کند.

گل‌محمدی درباره نویسنده این کتاب‌ها هم گفت: گریون که اکنون در کلاس چهارم تحصیل می‌کند، عاشق خواندن و نوشتن است و همراه خانواده‌اش در کلرادوی آمریکا زندگی‌ می‌کند.

اولین کتاب او به سرعت در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکایی جای گرفت. الک تاکنون سه کتاب منتشر کرده است. این پسربچه‌ی باهوش به خوبی می‌داند که با پدر و مادر و اطرافیانش چطور حرف بزند، رفتار کند و دل‌شان را به دست بیاورد. الک می‌گوید برای نوشتن کتاب‌هایش اول تحقیق می‌کند و قصد دارد به نویسندگی ادامه دهد.

کد خبر 93091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز