همشهری آنلاین: مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات حادثه تروریستی روز یکشنبه 26 مهر که به شهادت شماری از فرماندهان سپاه، برخی از سران قبائل و طوایف و مردم منطقه پیشین سیستان و بلوچستان منجر شد، تشریح کرد.

سردار سرتیپ شریف در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه تروریستی که حدود ساعت 8 صبح امروز (یکشنبه)در محل برگزاری پنجمین نشست سران قبایل و طوایف در منطقه پیشین بلوچستان روی داد یکی از مزدوران استکبار جهانی با انفجار مواد منفجره همراه خود، موجب به شهادت رسیدن این فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: در این حادثه علاوه بر سردار سرتیپ پاسدار نور علی شوشتری و سردار سرتیپ پاسدار محمدزاده، مرادی فرمانده سپاه ایرانشهر و علویان فرمانده تیپ امیرالمومنین سپاه سیستان و بلوچستان نیز به شهادت رسیدند.

سردار شریف با بیان اینکه در این حادثه تروریستی همچنین شمار دیگری از مردم منطقه از جمله چند تن از سران طوایف به شهادت رسیدند، گفت: بیش از 20 تن از مردم منطقه نیز در این حادثه زخمی شدند.

وی افزود: سردار سرتیپ پاسدار شوشتری که جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز بود پس از به عهده گرفتن مسئولیت قرارگاه عملیاتی سپاه در جنوب شرق کشور در طول پنج ماه گذشته با برگزاری چند جلسه با مردم و سران قبایل و طوایف استان سیستان و بلوچستان، چگونگی تامین امنیت پایدار در شرق کشور را بررسی کرده بود.

سردار شریف گفت: مشارکت مردم منطقه در ایجاد امنیت پایدار در شرق کشور از اهداف مهم به شمار می رود و شهید شوشتری قرار بود صبح امروز (یکشنبه) در پنجمین نشست در شهر پیشین از توابع شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان با مردم بومی منطقه و سران قبایل به گفتگو بنشیند.

کد خبر 93053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز