سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

به مناسبت روز دختران رفته‌ایم سراغ پاتوق‌هایی که دربست در اختیار آنهاست

اگر حوصله‌تان حسابی سر رفته و دنبال جایی برای گذراندن اوقات فراغتتان می‌گردید، اگر موقع راه رفتن، تمام مفاصلتان مثل لولای درهای قدیمی قژقژ می‌کند، اگر از شدت چاقی همین امروز و فرداست که بترکید، اگر دنبال تفریح از نوع سالم و بهداشتی‌اش هستید، اگر تریپ افسرده برداشته‌اید و همه جا را طوسی مایل به مشکی می‌بینید، اگر حال و حوصله هیچ جنبنده‌ای، به خصوص خودتان را ندارید، اگر دنبال جمعی می‌گردید که مثل خودتان و از جنس خودتان باشند، اگر این اگرها در موردتان صادق است و علاوه بر این در قشر دختران منطقه تشریف دارید، باید برای خودتان پاتوق‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و... پیدا کنید تا از این حال و هوا در بیایید.

دراین پاتوق‌ها می توانید به کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید و اوقات فراغت تان را به شکل مفید پر کنید. تعداد این پاتوق‌ها هم در منطقه خودمان کم نیست. فقط کافی است خوب به دور و برتان نگاه کنید تا پیدایشان کنید.

28 مهر روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران است. ما هم به همین بهانه برخی از پاتوق‌های دختران در منطقه را معرفی می‌کنیم تا اگر خواستید سراغشان بروید.

پاتوق‌های ورزشی

دختری با کفش‌های کتانی اگر انتخابتان پاتوق‌های ورزشی است باید ببینید که به چه رشته ورزشی علاقه مندید و اصلاً برای چه می‌خواهید ورزش کنید. برای لاغر شدن و خوش اندام بودن بهتر است بروید سراغ ورزش ایروبیک و بدنسازی. بخش بدنسازی سالن الزهرا¨س و مجتمع کوثر هر روز دایر است. برای ایروبیک هم باز می‌توانید به مجتمع کوثر بروید و هر روز در این مکان ورزش کنید.

ایستگاه‌های تندرستی هم در بیشتر پارک‌ها بر پاست فقط باید صبح زود از خواب بیدار شوید و بروید ورزش کنید. اما اگر فکر می‌کنید توی جامعه، در برابر آدم‌هایی که مزاحمتان می‌شوند، نیاز به دفاع از خودتان دارید یا احساس می‌کنید زور توی بازوهایتان جمع شده، باید بروید سراغ ورزش‌های رزمی.

در منطقه ما برای دختران فعلا فقط کلاس‌های ووشو و تکواندو برپاست. برای یاد گرفتن ورزش‌های رزمی هم می‌توانید به مجتمع کوثر سر بزنید.  برای ورزش‌هایی مثل والیبال، شنا، بسکتبال ، تنیس روی میز و حتی شطرنج می‌توانید به سالن الزهرا ¨س، باشگاه برق و استخرهای مجتمع کوثر، فرات، خیام و پیروزی مراجعه کنید.

اگر هم دلتان می‌خواهد فوتسال بازی کنید می‌توانید به سالن ورزشی شهید عماد مغنیه بروید و در آنجا پا به توپ شوید.  باشگاه برق هم برای دخترانی که به رشته تیراندازی بادی علاقه دارند کلاسی را در همین زمینه برگزار می‌کند که البته فقط گروه سنی 14 تا 18 سال می‌توانند در این کلاس شرکت کنند. 

پاتوق‌های تفریحی

اسبتو زین کن و بیا قبول داریم که اسب سواری هم یک نوع ورزش است، اما خب می‌شود برای تفریح هم سراغ این ورزش رفت. در تهران حدود 2 یا 3 باشگاه سوارکاری وجود دارد که خوشبختانه یکی از این باشگاه‌ها در منطقه ما قرار دارد و باید نهایت استفاده را از آن برد. باشگاه سمند برای دختران، هم آموزش سوارکاری با مربی خانم دارد و هم می‌توانید برای تفریح هر روز به این باشگاه بروید و اسب سواری کنید.

دوچرخه سواری هم علاوه بر اینکه یک رشته ورزشی است، مثل اسب‌سواری می‌شود روی آن به عنوان یک تفریح سالم حساب کرد. برای دوچرخه سواری می‌توانید شال و کلاه کنید و بروید پارک سرخه حصار که پیست دوچرخه سواری دارد. بعضی از دختر خانم‌ها هم به اسکیت علاقه دارند.

برای اسکیت سواری هم می‌توانید به پیست اسکیت ایران زمین کنار بازار میوه و تره بار پیروزی بروید و روزهای زوج که ویژه دختران است از این مکان استفاده کنید. اداره ورزش منطقه هم هر فصل برای دختران ساکن منطقه برنامه کوهنوردی تدارک دیده است.

بنابراین اگر فکر می‌کنید که کسی قدر شما را نمی‌داند و در ضمن می‌توانید تمام قله‌های افتخار را زیر بگیرید، بروید و سر بگذارید به کوه. اگر هم دلتان هوای کودکی هایتان را کرده می‌توانید در جشنواره بادبادک‌ها که اداره ورزش منطقه سالی 2 بار آن را ویژه دختران برگزار می‌کند شرکت کنید. از بیکاری که بهتر است.

پاتوق‌های فرهنگی  

شاید مشهور شدی اگر از بچگی عاشق و شیفته سینما و بازیگری بودید و ادای تمام اعضای فامیل را در می‌آوردید، بد نیست به فرهنگسرای سالمند سر بزنید و آنجا هم استعدادتان را در بازیگری نشان بدهید. در این فرهنگسرا، یک دوره 10 جلسه‌ای آموزش بازیگری ویژه دختران برگزار می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید.

یک کانون نمایش دخترانه هم وجود دارد که می‌توانید عضو آن شوید و خلاقیت‌هایتان در بازیگری را به رخ بقیه بکشید، عضویت در این کانون رایگان است و اعضای آن روزهای دوشنبه و چهارشنبه دور هم جمع می‌شوند و تمرین تئاتر می‌کنند. بعد هم اگر کارتان خوب باشد به گروه‌های حرفه‌ای برای بازیگری در تلویزیون و سینما معرفی می‌شوید.

اگر هم بازیگری چندان به مذاقتان خوش نمی‌آید و کارگردانی را ترجیح می‌دهید، باز هم فرهنگسرای سالمند در این زمینه به دردتان می‌خورد. می‌توانید در کلاس‌های کارگردانی و فیلمنامه نویسی این فرهنگسرا شرکت کنید، شاید آدم مشهوری شدید. آموزش گریم، موسیقی، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، کاریکاتور، نقاشی و هنرهای دستی هم علاوه بر فرهنگسرا، در خانه‌های فرهنگ حافظیه و مهرآور ویژه دختران برگزار می‌شود که متناسب حال و هوایتان می‌توانید هر یک از این رشته‌های هنری را انتخاب و اوقات فراغتتان را با آن سپری کنید.

اگر هم پایه کار فرهنگی هستید می‌توانید در کانون‌های بانوان و دختران شرکت کنید. البته یادتان باشد که بعضی از این کانون‌ها برای سنین 18 سال به بالاست و طبیعتا خانم‌های مسن هم در این کانون‌ها حضور دارند. اما وجود چند نیروی جوان در این کانون‌ها می‌تواند حسابی موثر باشد. می‌توانید با عضویت در این کانون‌ها خودی نشان دهید و ایده‌های نو و بکرتان را عملی کنید.  

 پاتوق‌های آموزشی

دختران آب و آتش شاید همین الان که این نشریه را دستتان گرفته‌اید و این صفحه را مطالعه می‌کنید، از ذهنتان بگذرد که شغل ما خبرنگاران هم کار جالبی است و بعد یکهو دلتان بخواهد که مثل ما خبرنگار شوید، یا نه، شاید هم از خیلی قبل‌ترها آرزوی خبرنگار شدن را داشته‌اید و می‌خواستید وارد این حرفه شوید.

خب اگر این طور است می‌توانیم بهتان مژده بدهیم که فرهنگسرای سالمند کارگاه خبرنگاری را در 8 جلسه برای شما دختر خانم‌های عزیز برگزار می‌کند که از همین الان می‌توانید بروید و ثبت نام کنید.  اگر هم عاشق کارهای پر خطر و پر هیجان هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به ایستگاه‌های آتش نشانی منطقه بزنید. این مراکز برای داوطلبان جوان، کلاس‌های آموزش ایمنی برگزار می‌کنند. 

اگر هم خود این مراکز در دوره جدید، کلاسی برای دختران داوطلب نداشته باشند، شما را به مرکزی دیگر معرفی می‌کند که بروید و آتش‌نشان شوید.  اما اگر روحیه لطیفتان به درد این جور کارها نمی‌خورد می‌توانید به کلینیک گل و گیاه هم سر بزنید و در کلاس‌های این مرکز در خصوص انواع گیاهان شرکت کنید. 

یا اینکه در خانه کار آفرینی دوره پرورش انواع ماهی‌ها را آموزش ببینید، البته اگر از آب و ماهی خوشتان می‌آید. بعضی دخترها هم هستند که دلشان می‌خواهد فرش زیر پایشان را با دست‌های خودشان ببافند، در این صورت سریع بروید به خانه فرش در میدان چایچی و این خواسته‌تان را با مسئولان این مرکز در میان بگدارید. آنها هم شما را راهنمایی می‌کنند که در دوره‌های بافت فرش ثبت‌نام کنید.  

همشهری محله - 13

کد خبر 93010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز