شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سونی اریکسون خبر از زیان خود در سه ماهه سوم سال 2009 داد

و اعلام کرد به برنامه دگرگون‌سازی‌اش ادامه می‌دهد تا از محدوده قرمز خارج شود.

خبرگزاری آلمان از استکهلم گزارش داد، این گروه تولیدکننده تلفن همراه اعلام کرد زیان پیش از پرداخت مالیاتش 199 میلیون یورو (297 میلیون دلار) بود. ضرر خاص این شرکت 164 میلیون یورو بود که این رقم در سه ماهه سوم سال 2008 میلادی 25 میلیون یورو برآورد شده بود. گردش معاملات این گروه هم نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش داشت و به 1.62 میلیارد یورو رسید.

شرکت سهامی مشترک سونی اریکسون سال 2001 بین اریکسون سوئد و سونی ژاپن تشکیل شد.

دیک کومیاما که در پایان دوره ریاست اجرایی‌اش بر این شرکت به سر می‌برد، گفت برنامه مدیریت برای دگرگون سازی ادامه دارد و "اثرات خود را نشان می‌دهد". این گروه خود را برای تولید گوشی‌های جدید آماده می‌کند.

کومیاما 15 اکتبر جای خود را به برت نوردبرگ می‌دهد و قرار است تا پایان سال جاری میلادی در سمت مشاور بماند.

این گروه اعلام کرد حدود 14.1 میلیون گوشی در سه ماهه سوم سال 2009 فروخته که 45 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اما نسبت به سه ماهه دوم 2009 دو درصد رشد داشته است. این گروه تخمین زده بود حدود پنج درصد از بازار جهانی گوشی‌های همراه را در دست دارد.

میانگین قیمت فروش گوشی‌های این گروه در این سه ماهه 114 یورو بود که پنج درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

نوکیا، بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان که رقیب سونی اریکسون است، روز پنجشنبه ارزیابی اولیه خود را از بازار جهانی گوشی همراه در سال 2009 ارایه داد. این شرکت پیش‌بینی کرد این بازار با هفت درصد انقباض مواجه شده است و نه 10 درصدی که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود.

کد خبر 92858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز