پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یافته‌های جدید نشان می‌دهد که داروی جدید وارنسیلین از داروی قدیمی‌تر بوپروپیون در کمک به سیگاری‌ها برای ترک اعتیادشان موثرتر است.

به گزارش واشنگتن پست  نتایج سه تحقیق جدید که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا (جاما) منتشر شد‌ه‌ نشان می‌دهد که داروی وارنسیلین  که به تازگی برای ترک سیگار مجوز گرفته دو برابر از داروی قدیمی‌تر بوپروپیون در غلبه بر اعتیاد به نیکوتین موثرتر است.

  برخی از متخصصان ابراز نگرانی می‌کنند که انتشار این یافته‌های مثبت باعث شود که سیگاری‌ها به غلط متقاعد شوند که دارویی معجزه‌آسا برای ترک سیگار در اختیار دارند، در حالیکه ترک اعتیاد به نیکوتین کاری سخت است و علاوه بر درمان دارویی به مداخلات رفتاری هم نیاز دارد؛ با این وجود حتی این شکاکان هم نتایج اولیه را امیدوارکننده ارزیابی می‌کنند.

وارنسیلین  که ساخت شرکت فایزر است و  با نام ‌Chantix وارد بازار شده،یک داروی غیرنیکونینی است که با مهار آزادی ماده دوپامین در مغز باعث کاهش میل به سیگارکشیدن و ترک کردن آن می‌شود. شرکت GSK  در سال 1997 توانست مجوز مصرف شکل آهسته‌رهش داروی ضدافسردگی بوپروپیون را با نام Zyban  به عنوان داروی ترک سیگار از سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)  بگیرد.یافته های منتشر شده نشان می‌دهد که وارنسیلین به میزان قابل توجهی نسبت به بوپروپیون  یا دارونما در ترک سیگار موثرتر است و همچنین مصرف‌ مداوم وارنسیلین به سیگاری‌های قبلی کمک می‌کند که همچنان در ترک باقی بمانند.

کد خبر 928

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز