همشهری آنلاین: ظفر بنگاش، مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا، روز شنبه 18 مهر 88 در جمع دانشجویان دانشکده مطالعات جهان به بررسی نظام سیاسی بین المللی کانادا و نقش رسانه‌های این کشور پرداخت.

وی گفت: میان مردم و حکومت کانادا شکاف عمیقی وجود دارد و موضع گیری‌های این کشور در خصوص مسائل بین المللی بازتاب افکار عمومی در کانادا نیست بلکه گاه در تضاد کامل با آن است که نمونه‌ای از آن حضور کانادا در کنار نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

بنگاش افزود: اکنون اقلیتی محافظه کار از طریق ساز و  کارهای پارلمانی قدرت را در کانادا در دست  دارند که سیاست های آن در خصوص مسلمانان، خاورمیانه و ایران خصمانه تر جورج بوش است و با خواست اکثریت مردم این کشور فاصله زیادی دارد.

امام جماعت منطقه یورک تورنتو با اشاره به نقش کانادا در مسائل منطقه خاورمیانه و  افغانستان اظهار داشت: گرچه به ظاهر کانادا نیروی نظامی در عراق ندارد اما نیروی دریایی آن به نیروهای  آمریکایی مستقر در منطقه خدمات ارائه می دهد، در افغانستان حضور نظامی دارد و مواضعش در قبال ایران خصمانه است و از سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین حمایت می‌کند.

عضو سردبیری کرسنت اینترنشنال با بیان ویژگی‌ها و شرایط حاکم بر رسانه‌های کانادا گفت: غالب رسانه‌های پرتیراژ و بزرگ کانادا در اختیار محافل صهیونیستی است اما در میان برخی رسانه های بزرگ افرادی وجود دارند که انسان هایی وارسته و روشن بین هستند، هرچند تعدادشان اندک است.

این روزنامه نگار باسابقه به شبکه تلویزیون ملی کانادا (CBC) اشاره کرد و آن را از جمله رسانه‌های دارای مواضع معتدل در خصوص مسائل گوناگون بین المللی دانست.

مفسر جماعت اسلامی کانادا در بخش دیگری از سخنان خود  به وضعیت پارلمان کانادا پرداخت و فاش کرد: اکنون در پارلمان کانادا شکاف حزبی عمیقی وجود دارد که نگاه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها به افراد آگاهی است که در قوه مقننه و نهادهای ملی حضور دارند.

در پایان بنگاش به پرسش های دانشجویان درباره مسائل گوناگون پاسخ گفت.

کد خبر 92561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز