همشهری آنلاین: مدیرکل آیسسکو خواستار همکاری گسترده‌تر بین یونسکو و آیسسکو شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر عبدالعزیز عثمان التویجری در مراسم افتتاحیه هشتمین نشست روسای هیات‌های نمایندگی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی شرکت‌کننده در سی و پنجمین مجمع عمومی یونسکو خواستار همکاری‌های هرچه گسترده‌تر میان یونسکو و آیسسکو شد.

نشست یونسکو و آیسسکو دو سال یکبار همزمان با اجلاس مجمع عمومی یونسکو در پاریس برگزار می‌شود که وزیران کشورهای عضو به بحث و بررسی مسائل و چالش‌های خاص کشورهای اسلامی از جمله حفظ و نگهداری موسسه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، قدس شریف و مصون نگه داشتن هویت اسلامی آن از نابودی و یهودی‌سازی، حمایت از میراث تمدن اسلامی، حمایت از موسسه‌های آموزشی عراق قرار می‌گیرد.

همچنین مدیرکل آیسسکو با ستایش برنامه‌های یونسکو و همکاری صمیمانه مدیرکل سازمان یونسکو برای اجرای فعالیت‌های آینده برای توسعه کشورهای جنوب ابراز امیدواری کرد و گفت: کشورهای اسلامی امیدوارند که در آینده اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و همکاری‌های فرهنگی، آموزشی و ارتباطی بین کشورها و ترویج گفتگوی تمدن‌ها و ارزش‌هایی چون عدالت، صلح، همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام متقابل ایجاد شود.

تاکید بر حق هسته‌ای ایران در نشست مشترک یونسکو و آیسسکو 
 
در نشست مشترک یونسکو و آیسسکو، حق مسلم هسته‌ای ایران مورد تاکید شرکت ‌کنندگان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، غلامرضا کریمی، دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مصوبات نشست مشترک یونسکو و آیسسکو که در روز پنچ‌شنبه 16 مهر با حضور وزیران کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و سران یونسکو و آیسسکو در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد، تصریح کرد: در این نشست به مسائل و چالش‌های جهان اسلام از جمله وضعیت آموزشی فلسطین و عراق و لزوم حمایت کشورهای اسلامی از موسسه‌ها و کارکنان آموزشی و دانش‌آموزان آن‌ها و همچنین حق مسلم ملت ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای نیز مورد تاکید قرار گرفت.

کریمی در ادامه افزود: در این نشست گزارش عملکرد آیسسکو در مورد برنامه عمل ده ساله سازمان کنفرانس اسلامی در مورد چالش‌های جهان اسلام در قرن 21 مورد بحث قرار گرفت.

حضور هیات ایرانی در نشست

هیات وزارت آموزش و پرورش به ریاست سید رمضان محسن پور در کنفرانس یونسکو شرکت کردند.


میز گرد وزیران آموزش و پرورش در روزهای 16 و 17 مهرماه برگزارش شد که بر اساس آن به موضوعاتی از جمله:

- دانش، ارزش‌ها،  قابلیت‌ها و مهارتها برای جوامع امروزی‌وفردا

-  ایجاد نظام های آموزش فراگیر، عدالت‌محور، دارای کیفیت عالی و پشتیبان توسعه پایدار

-  و افزایش تغییر در سیاست ها و روش ها ، راهی به سوی آینده،

 مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این نشست پیرامون مسائل فوق کوئیشیرو ماتسورا  دبیر کل یونسکو ، عبدالعزیز عثمان التویجری مدیر کل آیسسکو ودکتر حاتم بن سالم وزیر آموزش و پرورش تونس در افتتاحیه این مراسم سخنرانی کردند.

هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به ریاست سید رمضان محسن پور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سوسن کشاورز مشاور رئیس جمهور در امور تعلیم و تربیت و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر فتح الهی مشاور در امور دفتر وزارتی و غلامرضا کریمی مدیر کل دفتر همکاری‌های بین المللی و دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کردند.

کد خبر 92468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز