همشهری آنلاین: مایکروسافت قصد دارد نرم‌افزار تازه‌ OneApp را روانه‌ بازار کند که امکان دسترسی به اینترنت را با دستگاه‌های موبایل معمولی فراهم می‌کند

به پیش‌بینی مایکروسافت این گوشی‌ها بیش از همه در کشورهای در حال توسعه فروش می‌کنند.

گوشی‌های کوچک و کامپیوترمانندی که بتوان با آنها هم تلفن کرد و هم در اینترنت گشت، معمولاً گران قیمت‌اند و در کشورهای در حال توسعه، مردمی که قدرت خرید این گوشی‌ها را داشته باشند، اندک. اما از سوی دیگر، استفاده از گوشی‌هایی با قیمت مناسب، در میان مردم این کشورها بسیار رایج است. برای چنین دستگاه‌های موبایلی، مایکروسافت نرم‌افزار جدید خود با نام One App را راهی بازار کرده است. نقطه‌ قوت این نرم‌افزار این است که تنها بخش کوچکی از سخت افزار و توانایی محاسباتی دستگاه موبایل را به اشغال خود در‌می‌آورد.

سخنگوی مایکروسافت، تیم مک داون، طراحی و ساخت این نرم‌افزار را تجربه‌ جالبی می‌داند و درباره‌ موفقیت غافلگیرکننده‌ ‌آن می‌گوید: «اولین نماینده‌ فروش محصول جدید ما، در آفریقای جنوبی است. هنوز چیزی نگذشته که متوجه شدیم عرضه‌ این نرم‌افزار به طور باورنکردنی با استقبال زیادی در جهان روبرو شده است. به ویژه در کشورهای در حال توسعه که به دنبال دسترسی به اطلاعات بیشتر هستند.»

به گزارش دویچه‌وله، برنامه‌ One App که در آینده در آفریقای جنوبی به بازار می‌رود، در ابتدا به کاربر این امکان را می‌دهد که با گوشی‌های ساده به ۲۰ قابلیت (Applicatiion) اینترنت دسترسی داشته باشد. با استفاده‌ این برنامه بر روی گوشی‌های موبایل، بسیاری قادر خواهند بود از طریق اینترنت صورت حساب خود را پرداخت کنند یا به شبکه‌های اجتماعی مجازی مانند فیس بوک متصل شوند. مک داون در اختیار گذاردن این ۲۰ قابلیت را تنها آغاز راه می‌داند و به گفته‌ او دیگر قابلیت‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند.

قرار است نرم‌افزار One App در پایان سال جاری در بازار آفریقای جنوبی عرضه شود و به فاصله‌ کوتاهی در کشورهای چین و هند قابل دسترسی باشد.

کد خبر 92440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز