همشهری آنلاین: یک نظرخواهی جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شرکت‌های آمریکایی به کارمندان خود اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، مای‌اسپیس یا توئیتر را در محل کار نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پنجاه و چهار درصد از  "مسئولان ارشد اطلاعات" (CIO)  از 1400 شرکت مورد بررسی در آمریکا در این نظرخواهی گفتند که کارکنان‌شان از دیدن شبکه‌های اجتماعی در حین کار "کاملا ممنوع" هستند.

19 درصد این مسئولان گفتند که کارمندان اجازه دارند تا شبکه‌های اجتماعی را "تنها برای مقاصد کاری" استفاده کنند،‌ در حالیکه 16 درصد گفتند که اجازه "استفاده محدود شخصی" از آنها را می‌دهند.

10 درصد از مسئولان مورد نظرخواهی نیز گفتند که هیچ محدودیتی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محل کار قائل نمی‌شوند.

نتایج این نظرخواهی از 1400 شرکت انجام شد که دست کم 100 کارمند داشتند این هفته اعلام شد و بوسیله شرکت پژوهشی مستقل برای شرکت تکنولوژی رابرت هاف، یک عرضه‌کننده متخصصان تکنولوژی اطلاعات در کالیفرنیا انجام شده است. حاشیه خطای این بررسی به علاوه یا منهای 2.6 درصد است.

 دیو میلر،‌ مدیر عامل شرکت تکنولوژی هاف، گفت: " استفاده از سایت‌های شبکه اجتماعی ممکن است، حواس کارمندان را از اولویت‌های مهم‌تر کاری پرت کند، بنابراین محدود کردن دسترسی به آن در برخی از شرکت‌ها قابل درک است."

 او افزود:‌ "اما برای برخی از حرفه‌ها، این سایت‌ها ممکن است به عنوان ابزار کاری موثری مورد استفاده قرار گیرند، و برای همین است که 20 درصد شرکت‌ها استفاده از این سایت‌ها را به مقاصد کاری اجازه می‌دهند."

کد خبر 92408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز