گروه اجتماعی: رئیس اماکن عمومی ناجا با اشاره به بررسی بیش از 334هزار درخواست پروانه کسب سفره‌خانه سنتی در6 ماه گذشته، از بالا بودن درخواست دایر کردن سفره‌خانه سنتی نسبت به مشاغل دیگر خبر داد.

سرهنگ میرایی، رئیس اماکن عمومی ناجا روز پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه مرکزی نیروی انتظامی با اعلام این خبر گفت: وجود بیش از 334هزار مورد متقاضی صدور پروانه کسب در 6ماهه اول امسال برای این صنف بسیار بالاست و این درحالی است که از این تعداد تنها 1833 مورد صلاحیت لازم را برای دایر کردن سفره خانه سنتی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از متقاضیان به‌دلیل نامناسب بودن شرایط ساختمان‌شان موفق به دریافت صلاحیت لازم نشدند. سرهنگ میرایی تصریح کرد: طی 6 ماهه گذشته، 83126 واحد صنفی ساماندهی، 31384 واحد صنفی متخلف پلمب و 763 مورد پروانه ابطال شدند.

پلیس در حریم خصوصی مداخله نمی‌کند

از سوی دیگر فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تلاش پلیس، حفظ حرمت حریم خصوصی افراد است، اظهار کرد: پلیس درصورتی که فردی در ظاهر، خلافی را انجام دهد و مرتکب جرم مشهودی شود با او برخورد خواهد کرد.

سردار احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: امام راحل حریم خصوصی مردم را در فرمان 8‌ماده‌ای خود مشخص کرده‌اند که براساس آن، حریم خصوصی مردم بسیار محترم است.

احمدی مقدم با بیان اینکه پلیس هیچ وقت به اینکه مردم در خفا چه می‌کنند کاری ندارد، تصریح کرد: پلیس تنها در صورتی که کسی بخواهد خلافی را انجام دهد و یا مرتکب جرم مشهودی شود با آن برخورد خواهد کرد، اما اگر در خفا جرم سازمان‌یافته‌ای برای گسترش فساد در جامعه صورت گیرد، در این صورت نیز نیروی انتظامی با جرایم سازمان یافته برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در دفاع از اسلام و مردم و مقابله با ظلم و حوادث ایثارگرانه ایستاده است و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد و آرامش خود را فدای امنیت مردم می‌کند.

پوزه بدخواهان را به خاک می‌مالیم

در همین حال فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: با درایت از نظام دفاع می‌کنیم و پوزه بدخواهان نظام را به خاک می‌مالیم، یک جان ناقابل داریم که فدای راه شهدا و نظام و رهبری می‌کنیم.

سردار عزیزالله رجب‌زاده در مراسم غبارروبی از مزار شهدای نیروی انتظامی، گفت: چندین روز تجمعات خیابانی در قالب فتنه و انقلاب مخملی باعث نشد که ذره‌ای در اراده همرزمان ما و حتی سربازان شک و تردید به‌وجود آید.

سردار رجب‌زاده افزود: همرزمان ما برای دفاع از آرمان‌های شهدا و برای پاسداری از نظام و انقلاب زحمت می‌کشند و جلوی همه فتنه‌ها ایستاده‌اند، در فتنه‌های پس از انتخابات در تهران، همرزمان ما با حجم و گستردگی که توسط فتنه‌گران برپاشده بود، با درایت و مدیریت، برخورد کردند و جایی که لازم بود با خویشتنداری عمل کردند و جایی دیگر با برخورد و قدرت، نقشه آشوبگران را ناکام گذاشتند.

کد خبر 92388

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز