چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خرده فروشی آنلاین Amazon.com قصد دارد نسخه به روز شده خود از کتابخوان ای-بوک‌ موسوم به Kindle را برای خارج از ایالات متحده عرضه کند.

خبرگزاری آلمان از سیاتل گزارش داد، حف بزوس (Jeff Bezos)، رییس آمازون در گفت‌وگو با این خبرگزاری اظهار داشت کیندل اکنون می‌تواند به بیش از 100 کشور جهان عرضه شود. با این حال، کتاب‌هایی که برای دانلود ارایه می‌شوند، محدود به نسخه‌های انگلیسی‌زبان خواهند بود.

بزوس گفت: "گر چه نگاه ما این است که روزی قادر باشیم هر کتابی را به هر زبانی تحویل دهیم."

نسخه بین‌الملل کیندل را می‌توان با قیمت 297 دلار از طریق پورتال آمریکایی Amazon.com پیش‌خرید کرد و تا پایان سال تحویل گرفت.

آمازون قیمت نسخه آمریکایی کیندل را برای دومین بار از ماه ژوئیه از 299 دلار به 259 دلار کاهش داد.

بزوس گفت، میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان کتاب‌های انگلیسی‌زبان می‌خوانند.

آمازون توافقی کلی را با غول مخابراتی AT&T آمریکا و شرکای رومینگ بین‌المللی آن دارد که به کاربران امکان می‌دهد در صورتی که شبکه تلفنی UMTS در دسترس باشد، یک کتاب را در کمتر از یک دقیقه دانلود کنند.

نسخه‌های دانلودی موجود در کیندل نسبت به نسخه‌های چاپ شده ارزان‌تر هستند. عناوین موجود در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز با قیمت حدود 9.99 دلار عرضه می‌شوند که تقریبا نصف قیمت نسخه چاپی است.

در آمریکا، ای-بوک‌ها سهمی کوچک اما رو به رشد را در بازار کتاب دارند. به گفته آمازون، نماد گمشده، تازه‌ترین کتاب پرفروش اثر دان براون، از نسخه چاپی‌اش بیشتر فروخته است.
چنانچه کتاب‌ها در دو نسخه چاپی و دیجیتال عرضه شوند، به گفته بزوس، به طور میانگین یک ای-بوک‌ به ازای فروش دو نسخه چاپی فروخته می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، آمازون حدود 800 هزار کتابخوان ای-بوک در سال جاری میلادی فروخته است، ارقامی که بزوس از تایید آن خودداری کرد.

در بازار بین‌المللی، رقیبان اصلی این شرکت، کتابخوان‌های ای-بوکی هستند که سونی، غول الکترونیکی ژاپن و iRex Technologies، وابسته به رویال فیلیپس الکترونیکس تولید کرده‌اند.

کد خبر 92276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز