سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

گروه ورزشی: تنها یک هفته پس از باخت مقابل ویگان، چلسی توانست با پیروزی 2 بر صفر مقابل لیورپول در استمفوردبریج به صدر جدول برگردد.

 12 ماه قبل، لیورپول موفق شد با پیروزی در همین ورزشگاه به شکست‌ناپذیری 3ساله چلسی در خانه پایان دهد و این آغاز سقوط لوئیس فیلیپه اسکولاری هم بود. کارلو آنچلوتی اما در اولین رویارویی مستقیمش با یکی از مدعیان قهرمانی سربلند بود. فصل گذشته، لیورپول توانسته بود با بازی پرفشارش خط میانی چلسی را از کار بیندازد ولی این بار آنچلوتی ترکیبی جنگنده را به زمین فرستاد که به جرارد، هافبک همه‌کاره لیورپول و فرناندو تورس، بهترین بازیکن ماه سپتامبر لیگ برتر اجازه خودنمایی نداد. همچنین دروگبا که در دوران اسکولاری نیمکت‌نشین شده بود دوباره به مهاجمی مهارنشدنی تبدیل شده و سازنده هر دو گل تیمش بود.

نیمه‌اول در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که هر 2 تیم بیشتر توان‌شان را برای خنثی‌کردن حملات حریف به کار بردند. به نظر می‌رسید که تنها یک اشتباه می‌تواند نتیجه را تغییر دهد و این کار را ماسکرانو انجام داد که در دقیقه 60 در میانه زمین توپ را از دست داد. بازیکنان چلسی، توپ را به دروگبا رساندند تا او آنلکا را مقابل دروازه در موقعیت گلزنی قرار دهد. پس از چند حمله لیورپول برای زدن گل تساوی، گل دوم چلسی در دقیقه 90 به ثمر رسید. دروگبا این بار کاراگر را در گوشه زمین جا گذاشت تا توپ را در دهانه دروازه به مالودای تازه‌وارد بسپارد و او کار را تمام کرد. چلسی با این پیروزی 21 امتیازی شد و با 2 امتیاز اختلاف نسبت به منچستریونایتد دوباره به صدر رسید.

آنچلوتی پس از بازی گفت که از تساوی خانگی منچستریونایتد مقابل ساندرلند شگفت‌زده شده ولی معتقد است که سرنوشت قهرمانی تنها در دست خودشان است: «این نتیجه مرا شگفت‌زده کرد ولی ما می‌خواهیم تنها روی بازی‌های خودمان تمرکز کنیم. سرنوشت فصل تنها به عملکرد خود ما بستگی دارد. ما صدرنشین هستیم و با تمرکز و قاطعیت برای بازی بعدی آماده می‌شویم. این 3 امتیاز مقابل یک تیم خیلی خوب بود و خیلی خوشحالم. هدف ما این است که فقط یک شکست داشته باشیم و حالا هم یک بازی را باخته‌ایم. قطعا وقتی می‌بریم من راضی‌ام ولی وقتی خوب بازی می‌کنیم هم همین‌طور است.»

لیورپول هم پس از این شکست، 15 امتیازی باقی ماند و به رده پنجم سقوط کرد. لیورپول فصل گذشته با تنها 2 شکست، نتوانست به قهرمانی لیگ برتر برسد، با این وجود بنیتس پس از سومین شکست تیمش در تنها 8 بازی هنوز از قهرمانی ناامید نشده است: «در این فصل تیم‌های مدعی باز هم خواهند باخت ولی ما باید سعی کنیم بهتر شویم و این تلاش را باید از بازی بعدی مقابل ساندرلند شروع کنیم. باید به پیروزی‌های متوالی برسیم و ببینیم چه پیش می‌آید. به عقیده من، در این فصل تیم‌های مدعی بازی‌های بیشتری را می‌بازند و این برای لیگ برتر خوب است.»

6تایی آرسنال

هرچند آرسنال در شروع بازی دو بار از میهمانش بلکبرن عقب افتاد ولی در نهایت به پیروزی پرگل 6 بر 2 رسید. پنجشنبه‌شب ونگر با ورود به سیزدهمین سال مربیگری‌اش در آرسنال تبدیل به باسابقه‌ترین مربی این باشگاه شد و این پیروزی پرگل، بهترین هدیه سالروز ورودش به لندن محسوب می‌شد. ورمالن، فان پرسی، آرشاوین، فابرگاس، والکات و روسیچکی، زننده گل‌های آرسنال در این بازی بودند. آرسنال با این پیروزی 15 امتیازی شد و به رده چهارم رسید. حالا این تیم با یک بازی کمتر، تنها 6 امتیاز با چلسی صدرنشین فاصله دارد.

همچنین آرسنال به لطف این پیروزی 24 گل زده دارد و بهترین خط حمله لیگ از آن آنهاست. ونگر پس از بازی درباره عملکرد خوب بازیکنان جوانش گفت: «در تیم اتحادی واقعی وجود دارد. آنها از بازی خودشان لذت می‌برند و فوتبال فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشتند. ما 6 گل زدیم و با این وجود دروازه‌بان آنها بازی بسیار خوبی انجام داد. با وجود 3 شکست در موقعیت مستحکمی قرار داریم.»

کد خبر 92149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز