دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

فیلم‌های انیمیشن همچنان مورد پسند انبوه تماشاگران سینما هستند و بینندگان عادی با استقبال از آنها، باعث می شوند تا این فیلم‌ها هر روز که می‌گذرد موفقیت مالی بیشتری کسب کنند.

در این بین، 2 انیمیشن کامپیوتری«بالا» محصول مشترک کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار و «عصریخبندان: ظهور دایناسورها» محصول کمپانی فوکس قرن بیستم، کارهایی هستند که بیشترین موفقیت را در سطح بین‌المللی داشته‌اند.

«بالا» که حدود 4هفته است نمایش بین‌المللی آن شروع شده، هفته قبل صدرنشین جدول هفتگی نمایش درسطح بین‌المللی شد. این فیلم که فقط در 23کشور جهان روی پرده رفته، تا به حال 220 میلیون دلار فروش کرده است. این موفقیت در شرایطی نصیب این انیمیشن می‌شود که طی هفته‌های آینده قرار است حدود 50کشور دیگر جهان هم آن را اکران عمومی کنند. به این ترتیب، موفقیت مالی «بالا» در سطح بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

تهیه‌کنندگان فیلم عقیده دارند «بالا» می‌تواند رکورد 525 میلیون دلاری فروش «در جست‌وجوی نیمو» را بشکند و لقب پرفروش‌ترین انیمیشن کامپیوتری والت دیزنی و پیکسار را در سطح بین‌المللی بگیرد. 2 انیمیشن موفق بعدی این دو در سطح بین‌المللی، «راتاتویی» (410میلیون) و «خانواده اینکر دیبل‌ها» (362میلیون) هستند. «بالا» که نمایش موفق بین‌المللی خود را تازه شروع کرده است، قبل از این فروش بالایی در آمریکای شمالی داشته است.

استقبال تماشاگران آمریکایی و کانادایی فروش آن را در اواسط فصل تابستان به 315 میلیون دلار رساند. با این رقم فروش «بالا»، لقب موفق‌ترین اثر انیمیشن سینما در سال 2009 را به خود اختصاص داد.سومین قسمت «عصریخبندان» اگرچه در آمریکای شمالی حدود 190میلیون دلار فروش کرد‌ ولی موفقیت بین‌المللی خیره کننده و ویژه‌ای داشته است.

فروش بین‌المللی 678 میلیون دلاری فیلم،  تعجب و حیرت همگان را برانگیخته است و تحلیل‌گران اقتصادی سینما پیش‌بینی می‌کنند که فروش کلی بین‌المللی آن به مرز 700میلیون دلار برسد. فروش این فیلم در چند کشور و از جمله روسیه عالی بوده و در جایی مثل ایتالیا ، با یک فروش 40میلیون دلاری لقب موفق‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای این کشور را از آن خود کرده است.

کمپانی فوکس قرن بیستم براساس سیاست جدید استودیوهای فیلمسازی، محصولات خود را به صورت همزمان در آمریکای شمالی و دیگر کشورهای جهان اکران عمومی می‌کند، به همین دلیل، «عصریخبندان 3» که اواسط تابستان اکران عمومی شد، توانسته به چنین رقم بالای فروشی دست پیدا کند. اما کمپانی والت دیزنی هنوز هم مثل دوران گذشته نخست محصولات خود را در آمریکای شمالی به نمایش عمومی می‌گذارد و پس از پایان زمان نمایش آن در این قاره آن را به مرور در کشورهای دیگر جهان روانه پرده سینماها می‌کند.

به همین دلیل، محاسبه فروش کلی محصولات این کمپانی بلافاصله صورت نمی‌گیرد و نیازمند گذشت زمان است. موفقیت کلان جهانی «بالا» و «عصریخبندان3» در شرایطی نصیب سازندگان آنها می‌شود که اهل فن عقیده دارند این دو فیلم رقبای اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن سال خواهند بود.

کد خبر 92040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز