پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور روسیه برای یک سفر دو روزه وارد فنلاند شد. وزیر ترابری فنلاند به استقبال رییس جمهور روسیه رفت.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که برای یک سفر دو روزه  وارد فنلاند شده است از سوی سوسانا خواووینن وزیر ترابری فنلاندمورد استقبال قرارگرفت

به گزارش نووستی ریس جمهور روسیه از فرودگاه عازم کاخ رییس جمهور فنلاند شد که در آنجا مذاکراتی را انجام دهد.

رییس جمهور روسیه روز جمعه 24 نوامبر (3 آذر) در اجلاس روسیه - اتحادیه اروپا و همچنین در دیدار جانبی در موضوع اندازه گیری شمالی شرکت می کند.

در این دیدار در کنار نمایندگان روسیه و اتحادیه اروپا نخست وزیران نروژ و ایسلند نیز شرکت خواهند کرد. در همین روز رییس جمهور روسیه دیداری را با ینس استولتنبرگ نخست وزیر نروژ انجام خواهد داد.

آنطور که سرگی پریخودکو دستیار رییس جمهور به نووستی اطلاع داد در مذاکرات پوتین با تاری هالونن همکاری های تجاری-اقتصادی محور اصلی خواهد بود.

در این بررسی ها همکاری در زمینه انرژی، مسائل گمرکی و مرزبانی، مجموعه مسائل مربوط به جنگل ها، همکاری در زمینه توسعه حمل و نقل راه آهن نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در چارچوب این سفر قرارداد سهام موسسه مشترک میان شرکت های راه آهن روسیه و فنلاند به امضا خواهد رسید. این قرارداد در خصوص ایجاد قطار سریع السیر میان سن پطرزبورگ و هلسینکی می باشد.

دفتر ریاست جمهوری فنلاند اعلام کرد که این کشور همچنین قصد دارد مسائل ارتباطات خودروهای باری را نیز مطرح سازد. از جمله این امر به خاطر مشکلات در مرز میان فنلاند و روسیه می باشد که طی پاییز امسال بارها به خاطر تریلی های باری ترافیکی به طول ده ها کیلومتر ایجاد شده بود.

کد خبر 9201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز