گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی مجلس با اعلام اینکه دولت اصلاحات جدیدی را در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها پیشنهاد داده است، گفت: این لایحه هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها یک ماه پیش در دستور کار صحن علنی مجلس بود که نمایندگان به‌علت همزمانی آن با جلسات رای اعتماد وزرای دولت دهم، با تعویق یک‌ماهه آن موافقت کردند و این یک ماه در هفته جاری به پایان می‌رسد.

اما غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون ویژه مجلس از تاخیر یک هفته‌ای در بررسی این لایحه به‌منظور بررسی اصلاحات موردنظر دولت خبر داد. وی البته توضیح داد: زمانی که لایحه‌ای به مجلس ارائه شود کاملاً در اختیار مجلس است و دولت قانوناً نمی‌تواند تغییراتی را در لایحه ارائه دهد.

وی یادآور شد: دولت زمانی می‌تواند تغییراتی را در لایحه انجام دهد که لایحه را پس گرفته و لایحه‌ای جدید را تقدیم مجلس نماید. مصباحی‌مقدم با تاکید بر اینکه بنای مجلس تعامل با دولت است، گفت: براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری ، مجلس از هرگونه کمک به دولت دریغ نخواهد ورزید.

رئیس کمیسیون ویژه تصریح کرد: با چنین رویکردی کمیسیون ویژه ‌درصدد است تا تغییراتی که دولت اعلام می‌کند و پیشنهادهایی را که به حل مشکلات در این لایحه کمک می‌کند، بپذیرد. نماینده تهران خاطرنشان کرد: برهمین اساس کمیسیون ویژه طی هفته جاری (دوشنبه) جلسه ‌فوق‌العاده‌ای را برگزار خواهد کرد و پیشنهادهای دولت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مصباحی‌مقدم همچنین یادآور شد: البته تغییراتی را که دولت در این زمینه ارائه داده است عبارتی است و مشکلی برای تصویب این لایحه وجود ندارد.رئیس کمیسیون ویژه ابراز امیدواری کرد که مصوبه کمیسیون درخصوص هدفمندکردن یارانه‌ها در هفته ‌آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

کد خبر 91925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز