گروه اقتصادی: مناقشه بر سر آلودگی برنج‌های وارداتی ادامه دارد و برخی دستگاه‌های اجرایی همچنان از اعلام نهایی نتایج بررسی‌ها در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران که پیش از این با عقب‌نشینی از مواضع خود اظهارنظرهای متناقضی را در این زمینه داشته است، در اطلاعیه جدید خود از اعلام عمومی نتایج آزمایش جدید روی 100 نوع برنج موجود در سطح بازار در روزهای آینده خبر داده است.

بررسی مجدد مجلس

پس از نشست چندی پیش اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس برای بررسی برنج‌های وارداتی، عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از برگزاری جلسه‌ امروز این کمیسیون برای بحث و بررسی موضوع برنج‌های آلوده وارداتی با حضور مسئولان مربوطه خبر داده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جبران خسارت وارده به مردم از طریق برنج‌های آلوده وارداتی، گفت: عملکرد دستگاه‌های نظارتی و اینکه چه کسانی اجازه ورود این نوع برنج‌های وارداتی را داده‌اند مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و افرادی که اجازه ورود به این نوع کالای وارداتی را داده‌اند باید پاسخگوی این عواقب پیش آمده باشند.

توقیف محموله‌های برنج هندی

همچنین پس از اعلام چندی پیش برخی مقامات هندی در زمینه تایید آلودگی برنج‌های وارداتی، اخیرا برخی از منابع خبری این کشور از توقف محموله‌های برنج هندی در بنادر ایران خبر داده‌اند، گرچه صادرکنندگان برنج هندی هرگونه ممنوعیت صادرات برنج به ایران را تکذیب کرده‌اند.

افزایش قیمت برنج داخلی

از سوی دیگر، معاونین وزیر بازرگانی دیدگاه‌های متناقضی را در زمینه نوسان قیمت برنج‌های داخلی در بازار مطرح کرده‌اند و در حالی که رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان این وزارتخانه با تایید افزایش قیمت برنج داخلی این امر را طبیعی قلمداد کرده، معاون بازرگانی داخلی این وزارتخانه هرگونه افزایش قیمت در برنج‌های داخلی را رد کرده و افزایش قیمت‌های اخیر را مقطعی دانسته است.

کد خبر 91924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز