همشهری آنلاین: حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان مدال طلای مسابقات جهانی اخیر را به رئیس‌جمهور اهدا کرد

و گفت: دکتر احمدی‌نژاد با حضور مقتدرانه در مقر سازمان ملل متحد و کسب افتخار و عزت برای ملت ایران و همه مسلمانان، قهرمان اصلی است.

به گزارش (ایسنا) رئیس‌جمهور نیز پس از دریافت مدال طلای حمید سوریان قهرمان و افتخار‌آفرین جوان ایران اسلامی، با تاکید بر این‌که  هرکس با همه توان و اعتقاد به ارزش‌های الهی و برای رضای خدا فعالیت کند؛ در زمین و آسمان قهرمان است تصریح کرد: جوانان پاک و مومن ایران اسلامی از جمله حمید سوریان که با اخلاق والای جوانمردی و نگاه آرمانی و اعتقاد به ولایت وارد عرصه می‌شوند و به سرنوشت ملت و کشور توجه دارند؛ حتی اگر مدال نیز کسب نکنند، مایه افتخار ملت و قهرمان واقعی هستند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که جوانان نقطه اتکا و پشتیبان مسوولان و کشور هستند تاکید کرد: خدمت به مردم و فریاد خواسته‌های ملت بالاترین افتخار است و مسوولان نیز باید نماد جوانان پاک و مصمم ایران اسلامی باشند.

وی مستکبران عالم را همچون کف روی آب، بدون بنیان و در حال افول برشمرد و اظهار کرد: فرهنگ اسلام ناب و انقلاب اسلامی و فرهنگ جوانمردی در سراسر جهان حاکم خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که  ملت ایران با تلاش جوانان خود روز به روز عزتمندتر خواهد شد تصریح کرد: حوادث و سختی‌ها مایه رشد و کمال و دشمنی مستکبران موجب افزایش قدرت ملت ایران خواهد شد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، ورزش کشتی را مظهر جوانمردی، مردمی بودن و صداقت دانست و گفت: ورزش کشتی عامل ترویج اخلاق و فرهنگ و مجموعه‌ای از ارزش‌هاست که بشر امروز به آن‌ها نیاز دارد.

وی با بیان این‌که  روحیات جوانمردی ورزشکاران ماندگار است تاکید کرد: امروز ورزشکاران جمهوری اسلامی اخلاق و جوانمردی ایرانی و اسلامی را در جهان منتشر می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به حرکت رو به جلوی ورزش کشور به خصوص در رشته کشتی، گفت: سازمان تربیت بدنی باید توجه به ورزش کشتی داشته باشد؛ زیرا کشتی عامل ارتباط عواطف و دل‌های ملت ایران است.

گفتنی است؛ مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در دانمارک، قرار است با نام حمید سوریان در موزه ریاست جمهوری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد. 

کد خبر 91759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز