چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب مردی است که بعد از خرید از فروشگاه‌ها و طلافروشی‌های کرج و شهریار، چک‌های جعلی به فروشندگان داده و بدون برجای گذاشتن ردی گریخته است.

عملیات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این مرد کلاهبردار از مدتی پیش و هنگامی آغاز شد که شکایت‌های مشابه و متعددی به پلیس آگاهی استان تهران گزارش شد که در تمامی آنها شاکیان مدعی بودند مرد جوانی که خود را مجید معرفی می‌کرده، با مراجعه به مغاز‌ه‌های آنها در کرج و شهریار، بعد از خریدهای میلیونی به آنها چک‌های مسافرتی جعلی داده است.

با آغاز تحقیقات درباره این پرونده، کارآگاهان دریافتند این مرد برای آنکه نقشه‌ کلاهبرداری‌هایش لو نرود، در ساعت‌های تعطیلی بانک و یا روزهای تعطیل به طلافروشی‌ها و مغازه‌های دیگر رفته و بعد از خرید، چک‌های جعلی را که مدعی بود چک‌های تضمینی بانک ملت هستند ارائه کرده است.

وی حتی در مواقعی نیز که ارزش خریدش کمتر از مبلغ چک بود، باقیمانده را به‌صورت نقدی از فروشنده گرفته بود.در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد تمامی آدرس‌ها و شماره تلفن‌هایی که مرد کلاهبردار به فروشندگان داده بود دروغین بوده‌اند، کارآگاهان درشاخه دیگری تحقیقات درباره این پرونده را پیش بردند.

این بار آنها به سراغ تصاویری که در دوربین مداربسته یکی از مغازه‌های طلا فروشی ضبط شده بود رفتند و با بازبینی آنها تصاویری نه چندان واضح از این مرد که بعد از خرید طلا به فروشنده چک‌های جعلی داده بود به دست آوردند اما با وجود آنکه تصویر وی در اختیار تمامی واحدهای گشت پلیس کشور قرار گرفته بود هیچ سرنخی از مخفیگاه وی به دست نیامد.

سرهنگ اسماعیل هادئی، رئیس پلیس آگاهی استان تهران، روز گذشته با اشاره به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی کرج مبنی بر چاپ عکس بدون پوشش متهم، از شهروندان درخواست کرد درصورت شناسایی جوان کلاهبردار، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 و یا مراجعه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در میدان طالقانی کرج اطلاع دهند.

کد خبر 91718

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز