همشهری آنلاین: سردار احمدی مقدم با بیان این که در موضوع کهریزک بزگنمایی شده است، گفت: در این پرونده 7 تا 10 مامور نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش ایلنا درباره حوادث اخیر و موضوع کهریزک گفت: در موضوع کهریزک بزرگنمایی شد و اتفاقات دیگر هم هیچ‌کدام صحت ندارد. در این پرونده هفت تا 10 مامور نیروی انتظامی که ارتباط مستقیم با پرونده داشتند نیز دستگیر شده‌اند.

سردار احمدی مقدم که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: در موضوع کهریزک حادثه‌ای که رخ داد بسیار بزرگنمایی شد و حوادث و اخبار دیگر رانیز ما قبول نداریم و هیچ‌ کدام صحت نداشت. البته نارسایی‌هایی را هم قبول داریم که در مورد آنها نیز بزرگنمایی شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه یک حادثه در یک نقطه دور دست رخ می‌دهد و کل نیروی انتظامی را زیر سئوال می‌برند گفت: در مورد بسیاری از مسائل بزرگنمایی می‌شود.

وی افزود: مسیر پرونده باید کشف حقیقت و رسیدن به واقعیت باشد.

او در پاسخ به این سئوال که آیا این ماموران بازداشت شده از ماموران ارشد و درجه بالا هستند گفت: بالا و پایین بودن درجه این افراد یعنی چه؟ اینکه بخواهیم سیاسی برخورد کنیم و بگوییم حتما یکی از فرماندهان ناجا بازداشت شود درست نیست.

او ادامه داد: مانیز هیچ مداخله‌ای در رسیدگی به پرونده نکردیم و همکاری بسیار خوبی نیز با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشتیم که پرونده رسیدگی شود. هیچ تلاشی هم نکردیم که پرونده بسته شود. عملکرد چند نفر در یک گوشه نباید به کل نیروی انتظامی نسبت داده شود ما نیز تلاش می‌کنیم که پرونده رسیدگی شود.

وی افزود: در رابطه با موضوع دانشگاه‌ها اگر صرفا نیروی انتظامی، حراست دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاه‌ها وارد عمل شوند، مشکلات حل می‌شود. در رابطه با موضوع 18 تیر نیز اگر عوامل غیرمسئول دخالت نکرده بودند شاید بسیاری از اغتشاشات را با مذاکره و مدارا و یک فرمانده که قدرت ارتباط اجتماعی داشته باشد، حل و فصل می‌کردیم. در حوادث اخیر نیز دستگیری دانشجویی را از سوی نیروی انتظامی نداشته‌ایم.

فرمانده ناجا در ادامه پاسخ به پرسشی در این رابطه که «اشاره کردید اتفاقاتی اصلا رخ نمی‌دهد و به پلیس منتسب می‌شود» و اینکه این اتفاقات چیست؟ گفت: شرایط رسانه در دنیا به این صورت است که دیگر نمی‌شود هیچ مسئله‌ای را محلی قلمداد کرد و به دوستان خودمان گفته‌ایم که مراقب باشند.

ورزشگاه جای فعالیت سیاسی نیست

احمدی‌مقدم در رابطه با مسابقه فوتبال روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزاری نیز گفت: اینگونه نخواهد شد که ورزشگاه جولانگاه اتفاقات سیاسی شود. جو ورزشگاه نیز آماده چنین اتفاقاتی نیست و فضای متفاوتی دارد.

به گفته احمدی‌مقدم همت نیروی انتظامی با کمک شهرداری تهران همچون گذشته برقراری امنیت در ورزشگاه است که مزاحی رخ ندهد و یا شیشه‌ای شکسته نشود. البته اگر بلیط‌ها مثل کشورهای دیگر پیش‌فروش شود با مشکل حضور تماشاچیان چند ساعت قبل از شروع بازی روبرو نیستیم.

حضور 120هزار نیروی فعال در پلیس پیشگیری

در همایش پلیس پیشگیری سراسر کشور که بزرگترین واحد پلیس در کشور است، اشاره کرد و گفت:‌ ما بیش از 100 هزار نیرو به جز عوامل نگهبان محله در پلیس پیشگیری سراسر کشور داریم که با نگهبانان به حدود 120 هزار نیرو می‌رسد. این همایش به منظور ارزیابی اقدامات گذشته است و تشکیل پلیس پیشگیری برکات زیادی داشته است و تاکیدمان در این پلیس بر اقدامات اجتماعی در حوزه کلانتری‌ها است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان ‌اینکه کلانتری‌ها باید بار دستگاه قضایی را کاهش دهند گفت: ارزیابی‌مان از عملکرد پلیس پیشگیری بسیار خوب بوده است. افزایش ایستگاه‌های پلیس، نصب دوربین‌های مداربسته تلاش برای کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها و .... در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در تماس‌های 110 اگر بتوانیم 110 را برای ماموریت‌هایی که فوریت دارند فعال کنیم می‌توانیم روند بهتری داشته باشیم.

فرمانده ناجا با بیان این‌که عملکرد کلانتری‌ها رو به بهبود است، تصریح کرد: پیشگیری انتظامی باید سمت پیشگیری اجتماعی برود و کلانتری‌ها محور پیشگیری از مشکلات باشند.

احمدی‌مقدم افزود: نگاه ما به کلانتری‌ها از زاویه آمار نیست و واحدها و تیم‌هایی را داریم که ارزیابی اجتماعی در محلات و کلانتری‌ها می‌کنند و اینکه میزان رضایت مردم از کلانتری‌ها به چه شکل است و مشخص است که 65 درصد شکایات مردم از نیروی انتظامی مربوط به کلانتری‌ها است که بیشترین برخورد و تعامل را با مردم دارند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سرقت خودرو پنج تا 10 درصد افزایش یافته است گفت: آماری مبنی بر 40 تا 50 درصد درست نیست چرا که پیش از این ما سرقت‌های خودرو را یک یا دو روز پس از وقوع ثبت می‌کردیم اما امروز وقوع سرقت خودرو پنج دقیقه پس از سرقت ثبت می‌شود کما اینکه یک ساعت بعد آن خودرو در خیابانی دیگر کشف شود.

فرمانده ناجا در رابطه با زمان رسیدن ماموران به محل وقوع حوادث گفت: ترافیک در کار ماموران اثر می‌گذارد و موضوع ترافیک کاری ماموران نیز مطرح است که البته اگر ترافیک کاری در یک کلانتری زیادباشد امکانات آن را افزایش می‌دهیم.

به گفته او به طور میانگین برای هر کلانتری چهار ایستگاه پلیس در نظر گرفته شده است تا واحدهای موتوری سریعتر به محل برسند.

منع فروشگاه‌ها از نصب مانکن در ویترین

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی در رابطه با نامه اماکن ناجا به صنف فروشندگان لباس مبنی بر نگذاشتن مانکن‌های با سر پشت ویترین گفت: ترویج پوشش غربی، ترویج درستی نیست. بسیاری از اقلام ممنوعیت ورود ندارد اما اخلاقی نیست که این اقلام در ملاء عام فروخته شود.

وی افزود: اقتضائات اخلاقی و فرهنگی در جامعه ضروری است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هم‌اکنون یک لیتر هم قاچاق بنزین نداریم گفت: در رابطه با قاچاق گازوئیل هم آماری مبنی بر قاچاق روزانه 40میلیون لیتر منطقی نیست و نمی‌دانم برادری که این آمار را داده از کجا استخراج کرده است. هم‌اکنون روزانه هفت تا 10 میلیون لیتر گازوئیل در کشور قاچاق می‌شود.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی در رابطه با مراکز درمان اعتیاد نیز گفت: نیروی انتظامی قرار است ساز و کاری را برای تشکیل مراکز ترک اعتیاد با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای مرتبط ایجاد کند.

او با بیان اینکه بیشترین سرقت‌های خودرو سرقت خودروی پراید است گفت: خودروی پراید ضریب امنیتی بسیار پایینی دارد و هر چه ما گفته‌ایم اثر نداشته است.

کد خبر 91670

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز