سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات، از تشکیل 104پرونده قضایی برای متخلفان بازداشتگاه کهریزک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری، پرویز سروری در راهروی مجلس به خبرنگاران گفت: در راستای پیگیری‌های صورت‌گرفته حوادث بعد از انتخابات اخیر 104 پرونده قضایی برای متهمان کهریزک تشکیل شده که اخیرا پرونده چند قاضی به آنها اضافه شده است و باید اعلام کنم که کارها با سرعت پیگیری می‌شود.

جلسه امروز

در همین حال یک عضو کمیته‌ ویژه، از دیدار امروز اعضای این کمیته با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح  خبر داد. فرهاد تجری، با اشاره به آخرین اقدامات این کمیته درباره پیگیری مسائل بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات و نیز قضیه کهریزک، به مهر گفت: روز چهارشنبه ملاقات اعضای کمیته با سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار می‌شود که در آنجا موضوع مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معلوم نیست کی تشکیل شود

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دادگاه متهمان کهریزک نیز معلوم نیست که دقیقا چه زمانی برگزار می‌شود اما سازمان قضایی درصدد است در نخستین و سریع‌ترین فرصت بتواند جلسه دادگاه را تشکیل دهد.

تجری در مورد دادگاه متهمان کوی دانشگاه تهران نیز گفت: هردو موضوع کهریزک و کوی دانشگاه تهران با همدیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند و تخلفات مامورین نیز در سازمان قضایی نیروهای مسلح مورد بررسی قرار خواهد گرفت و 104 پرونده تشکیل‌شده، شامل متهمان کوی دانشگاه نیز می‌شود.

او ابراز امیدواری کردکه جلسه مشترک با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان تهران برای تکمیل و ارائه گزارش کمیته مجلس راهگشا باشد.

هیچ جلسه‌ای نداشته

این در حالی است که دیروز، عضو دیگری از کمیته حقیقت‌یاب مجلس خبر داد: گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس تا‌کنون تهیه نشده است و این کمیته در یک ماه ونیم گذشته هیچ جلسه‌ای برای جمع‌بندی نداشته است.

حمیدرضا کاتوزیان گفت: به‌نظر می‌رسد فرد یا افراد مسئول که ماموریت نوشتن این گزارش را داشتند پیگیری لازم را نداشته و هیچ اقدامی برای تهیه آن نکرده‌اند.

کد خبر 91628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز