همشهری آنلاین: رئیس کمیته انضباطی طی سخنانی به بازیکنان سرخ و آبی پوش پایتخت در خصوص رفتار آنها در دربی و نیز رفتار هواداران دو تیم هشدار داد.

به گزارش مهر مجتبی شریفی با تاکید بر اینکه اهمیت و حساسیت شهرآورد پایتخت  مسئولیت بازیکنان این دیدار را دو چندان می کند و باید آنها را از نظر رعایت مسائل انضباطی برای این مسابقه توجیه کرد،گفت: محرومیت های سنگینی را نسبت به متخلفین شهرآورد اعمال خواهیم کرد.

شریفی با اشاره به اینکه شهرآورد سنتی استقلال و پرسپولیس همواره با حساسیت‌های خاصی از سوی هواداران دو تیم و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سراسر دنیا پیگیری می‌شود، تصریح کرد: حساسیت‌های این مسابقه مسئولیت بازیکنان را دو چندان می‌کند و آنها باید درطول مسابقه مراقب اعمال و رفتار و حرکات خود باشند چرا که هرگونه رفتار احساسی بازیکنان و مربیان در این مسابقه می‌تواند به سکوها و هواداران دو تیم منتقل شود و جو متنشنج و نامناسبی را در ورزشگاه بوجود آورد.

شریفی تصریح کرد: بازیکنان دربی باید مراقب رفتار خود نسبت به بازیکنان تیم مقابل، داور و عوامل پیرامونی باشند و به گونه‌ای رفتار نکنند که موجب تحریک و برانگیختن احساسات هواداران بر روی سکوها شوند.

وی در ادامه افزود: در واقع رفتار بازیگران شهرآورد در زمین مسابقه نقش تعیین کننده‌ای درکنترل تنش‌ها و اختلالات روی سکوها خواهد داشت از همین رو کمیته انضباطی با هرگونه رفتار احساسی و تنش آفرین در این دیدار به شدت و مطابق آئین نامه انضباطی برخورد خواهد کرد.

رئیس کمیته انضباطی با اشاره به مصدایق تخلفات انضباطی تصریح کرد: برخورد زننده و شدید، مداخله در امر داوری، تحریک تماشاگران و انجام رفتارهایی که موجب تنش بر روی سکوها شود با حداکثر برخورد کمیته انضباطی مواجه خواهد شد. ضمن اینکه برخی تخلفات و خطاهای شدید چند عنوان تنبیهی دارد که در صورت ارتکاب برای هر یک تنبیهات جداگانه ای در نظر خواهیم گرفت.

شریفی با بیان اینکه برای برقراری نظم و انضباط در این مسابقه حساس ناگزیز به استفاده از ابزارهای قهری هستیم، اظهار داشت: با وجود آنکه می‌دانیم بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس از سابقه دوستی و رفاقت چندین ساله برخوردارند و هرگز دوستی‌های خود را در این مسابقه زیرپا نخواهند گذاشت ولی استقرار نظم و اقتضای مستطیل سبز چاره‌ای جز اعمال محرومیت‌های انضباطی باقی نمی‌گذارد و امیدوارم بازیکنان دو تیم با رعایت بازی جوانمردانه به گونه‌ای در شهرآورد ظاهر شوند که نیازی به بکارگیری از اینگونه ابزارهای قانونی نداشته باشیم.

وی یادآور شد: این قیبل محرومیت‌ها نظیر رابطه پدر و فرزندی است که پدربعضا برای تادیب فرزند خود ناگزیر به انجام برخی تنبیهات است ولی این تنبیهات رابطه پدر و فرزندی را قطع نمی کند. کمیته انضباطی نیز در اعمال محرومیت‌ها همین نگاه را دارد و تلاش می‌کند تا فضایی سالم و بدور از هرگونه تنش بر فضای شهرآورد حاکم شود.

رئیس کمیته انضباطی با بیان اینکه الزامات انضباطی دربی را در دیدارهای حضوری به بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس پیش از برگزاری این مسابقه گوشزد خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به حساسیت این دیدار برای هواداران هر دو تیم الزامات و تاکیدات کمیته انضباطی را با حضور در تمرینات این دو تیم اعلام خواهم کرد تا بازیکنان از ناحیه رعایت نکردن موارد انضباطی دچار ضرر و زیان نشوند.

وی یادآور شد: عصر دوشنبه با حضور در تمرینات تیم استقلال با بازیکنان این تیم در فضایی صمیمانه پیرامون شهرآورد گفت‌وگو کردم و حساسیت کار آنها متذکر شدم. درصدد هستم ظرف امروز و یا فردا نیز در تمرینات پرسپولیس شرکت کنم و مسائل لازم درباره این مسابقه را به آنها گوشزد کنم و امیدوارم اینگونه تذکرات به کاهش تنش ها و هیجانات کاذب این مسابقه کمک کند. 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دربخش پایانی سخنان خود از احتمال محرومیت تماشاگران متخلف این دیدار خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه در شهرآورد وضعیت میزبان و میهمان مشخص نیست در صورت خشونت و تنش شدید، طبق خشونت مشهود بر روی هریک از سکوها نسبت به اعمال محرومیت هواداران تصمیم گیری و براساس آن حکم محرومیت هواداران متخلف از دیدار خانگی را صادر خواهیم کرد.

شریفی خاطرنشان کرد: درنشست با لیدرهای دو تیم استقلال و پرسپولیس نکات لازم در مورد ساماندهی تماشاگران و برقراری نظم و انضباط بر روی سکوها را به آنها متذکر شده‌ام و با همکاری لیدرها و مسئولیت‌هایی که به آنها واگذار کرده ایم امیدواریم در مسابقه روز جمعه شاهد تبلور اخلاقیات از سوی تماشاگران و بازیکنان باشیم.

کد خبر 91586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز