مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردادماه امسال یک هزار و 738 نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند.

به گزارش ایلنا، فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به کاهش 496 نفری کشته‌های تصادفات جاده‌ای در پنج ماهه اول امسال گفـت: تعداد 37 هزار و 300 جلد گواهینامه رانندگان متخلف در این مدت توقیف شده است.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در مرداد ماه سال جاری تعداد 69 نفر در جاده های کشور کمتر کشته شدند و شمار کاهش کشته ها در پنج ماهه اول سال جاری به عدد 496 نفر رسید.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای در مرداد ماه از یک هزار و 807 نفر در سال 87 به یک هزار و 738 نفر کاهش یافت که بر این اساس استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان به ترتیب 32، 25، 24، 19 و 18 نفر کاهش کشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیشترین کاهش کشته را در این ماه به خود اختصاص دادند.

وی افزود: از مجموع کشته‌های تصادفات 247 نفر در راه‌های روستایی و تعداد 1491 نفر در جاده های برون شهری جان خود را از دست دادند.

 فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به کاهش متوالی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در پنج ماهه اول سال جاری در مورد دلایل کاهش تلفات ناشی از تصادفات گفت: قاطعیت پلیس در برخورد با رانندگان پرمخاطره، حضور به موقع نیروهای اورژانس و امداد در صحنه حوادث، بهره گیری از روش علمی، استفاده از سامانه GPS و ابزارهای الکترونیکی، اجرای مدیریت بر سرعت در جاده های کشور، تعامل مطلوب سازمانهای دخیل در امر ترافیک و اطلاع سانی تاکتیکی از طریق استودیو رادیویی مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور نقش حائز اهمیتی را داشته است.

توقف 69 هزار خودرو

اسماعیلی با اشاره به متوقف کردن تعداد 69 هزار و 104 دستگاه خودرو توسط گشت‌های نامحسوس جاده‌ای گفت: در 5 ماهه اول سال جاری گشت‌های نامحسوس جاده‌ای با 428 هزار و 630 مورد تخلف سرعت غیرمجاز و 195 هزار و 83 مورد تخلف سبقت غیرمجاز و 291 هزار و 629 مورد نبستن کمربند ایمنی رانندگان متخلف برخورد کردند که در این خصوص تعداد 69 هزار و 104 خودروی متخلف در پارکینگ متوقف و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9/42 درصد افزایش داشته است.

ظبط 37 هزار گواهینامه

فرمانده پلیس راه کشور در ادامه گفت: در این مدت تعداد 37 هزار و 300 جلد گواهینامه رانندگان متخلف ضبط و گواهینامه 29 هزار و 254 رانندگان متخلف نیز مارک دار شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استمرار در روند کاهش تصادفات جاده‌ای برخورد با رفتارهای پرمخاطره رانندگان در جاده‌های کشور کانون توجه پلیس است و به ماموران پلیس راه در سراسر کشور ابلاغ شده است که بدون اغماض با تخلفات رانندگان برخورد کنند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه 30 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی مربوط به نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان صندلی عقب بوده است به هموطنان توصیه کرد در حین رانندگی در جاده‌های کشور از حرکات مخاطره آمیز و سرعت غیرمجاز خودداری و برای حفظ سلامتی خود و سرنشینان عقب از کمربند ایمنی استفاده کنند.

کد خبر 91562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز