حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی با واکنش‌های گسترده‌ عربی و فلسطینی روبه‌رو شد

این در حالی است که تعداد مجروحان ناشی از درگیری‌های روز یکشنبه در مسجدالاقصی به 40 نفر رسید.به گزارش ایسنا منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند، تعداد زخمی‌های درگیری‌های به‌وجود آمده بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و اطراف آن در شهر بیت‌المقدس به 40 نفررسیده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها از نارنجک‌های بی‌حس‌کننده و تیراندازی برای متفرق کردن نمازگزاران فلسطینی استفاده کرده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که 13 نفر از نیروهایش در جریان این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

این در حالی است که از یکشنبه شب آرامش به بیت‌المقدس بازگشته اما همچنان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شکل گسترده در شهرک قدیمی بیت‌المقدس مستقر هستند.
اتحادیه عرب در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی خواست تا برای رسیدگی به تحولات روز یکشنبه در بیت‌المقدس وارد عمل شود.

این اتحادیه ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به اقدامات نیروهای اشغالگر علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی از کمیته چهارجانبه صلح و شورای امنیت خواسته تا هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که تلاش‌های در حال جریان برای تحقق صلح در منطقه را نیز متضرر می‌سازد، وارد عمل شوند.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای به‌شدت تجاوزگری‌های اشغالگران و یهودیان تندرو علیه مسجدالاقصی را محکوم کرد. این حزب در بیانیه‌ای امت مسلمان و عرب را در قبال آنچه در فلسطین اشغالی روی می‌دهد مسئول دانست و تاکید کرد که سکوت در برابر این اقدامات جایز نیست.

نبیل شریف، سخنگوی رسمی دولت اردن نیز ضمن محکوم کردن اقدامات اشغالگران در مسجدالاقصی مخالفت کشورش را با این قبیل اقدامات اعلام کرد. وزارت امور خارجه اردن نیز در اعتراض با این اقدامات اشغالگران کاردار رژیم صهیونیستی در امان را فراخواند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی و خشم شدید از تحولات روز یکشنبه مسجدالاقصی از شوراهای عربی و اسلامی خواست تا برای رسیدگی به این موضوع یک نشست فوری برگزار کنند.

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس هم حوادث جاری شهر قدس و غزه از جمله هتک‌حرمت مسجد الاقصی و سرکوب شهروندان و نیروهای مقاومت در نوار غزه را یک تجاوز خطرناک خواند و گفت که این رژیم از دیدارها و مذاکرات سری به‌عنوان سرپوشی برای جنایاتش استفاده می‌کند.

محمد ابوعسگر، یکی از رهبران جنبش حماس نیز از گروه‌های فلسطینی خواست تا با واکنش نظامی به اقدام صهیونیست‌ها در حمله به مسجدالاقصی پاسخ دهند.

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هدف از افزایش اقدامات تجاوزگرانه‌ صهیونیست‌ها را از بین‌بردن تلاش‌های در حال جریان برای احیای فرایند صلح در خاورمیانه دانسته و حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین نیز تاکید کرد که درحالی‌که باراک اوباما، در جهت پیشبرد فرایند صلح تلاش می‌کند اسرائیل عمدا سعی در افزایش بحران و تنش در بیت‌المقدس را دارد.

کد خبر 91497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز