مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روش جدید به محققان کمک می‌کند تا با تحلیل و بررسی فعالیت‌های مغز د اعدادی که افراد می‌بینند را حدس بزنند

به گزارش وب‌سایت لایوساینس، بر اساس همین روش می‌توان تعداد نقطه‌هایی که یک نفر می‌بیند نیز قابل بازخوانی خواهد بود.

پیشتر محققان با مطالعه بر روی میمون‌ها، سلول‌هایی از مغز آن‌ها را که با اعداد و ارقام رابطه داشتند، شناسایی کردند.

همچنین پزشکان معتقدند که دو بخش پیشانی و لوب آهیانه‌ای وظیفه کار کردن با اعداد را بر عهده دارند.

محققان دانشگاه پاریس برای شناخت بهتر این فعالیت‌ها، به 10 داوطلب ارقام و یا تعدادی نقطه را نشان دادند و همزمان کورتکس میانی مغز آن‌ها را اسکن کردند. لوب آهیانه‌ای مغز در این ناحیه قرار دارد.

آن‌ها سپس فعالیت‌های مغزی این افراد را تحلیل کردند تا به الگویی مرتبط به ارقام دست یابند.

محققان دریافتند که الگویی که مغز در مشاهده تعدادی نقطه ایجاد می‌کند همان الگوهای ساده و طبیعی اعداد است. برای مثال الگویی که مغز برای درک تصویر 6 نقطه طی می‌کند، با اعداد قبل و بعد آن ارتباط دارد.

در زمینه مشاهده اعداد محققان به الگویی دست‌نیافتند. آن‌ها معتقدند که روش‌های آن‌‌ها دقت کافی را برای شناسایی فعالیت‌های مغزی مرتبط با اعداد را ندارد.

"اولن اگر"، یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: "الگوهای شمارش تعدادی از اشیا، و در اینجا نقطه‌ها، قوی‌تر از الگوی شناسایی اعداد است. این نشان می‌دهد که نسبت به شمارش تعدادی از اشیاء، نرون‌های کمتری در عکس‌العمل مغز در برابر اعداد درگیر هستند."

محققان تیم فرانسوی می‌گویند مطالعاتی از این قبیل می‌تواند به درک بهتر چگونگی انجام محاسبات ریاضی در مغز و اینکه چطور مغز انسان با یادگیری ریاضیات تغییر می‌کند، کمک کند

کد خبر 91422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز