همشهری آنلاین: چین پس از این که مقامات این کشور از یک مورد جدید مسمومیت با سرب در میان کودکان در این کشور خبر دادند،‌ وعده داد مشکل آلودگی با فلزات سنگین را حل کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه ژانگ لیوجین، معاون وزیر حفاظت محیط زیست چین در یک کنفرانس خبری روز یکشنبه 27 سپتامبر (5 مهر) در پکن  اعلام کرد که دولت این کشور همه تاسیسات آلوده‌کننده‌ای را که مسئول چنین مسمومیت‌های در سطح کشور هستند، شناسایی و تعطیل خواهد کرد.

 ژانگ در این کنفرانس خبری گفت: ‌"پیش از پایان امسال، 9 وزیر و کمیسیون‌های شورای دولتی برنامه‌ای را برای تعطیلی تاسیسات آلوده‌کننده‌ غیرقانونی برای خفاظت سلامت مردم آغاز خواهند کرد."
 
او افزود: "دولت بازرسی‌‌های ویژ‌ه‌ای از شرکت‌های مسئول ورود فلزات سنگین به محیط انجام خواهد داد."
 
به گزارش خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا، مقامات در منطقه شانگانگ در ایالت جنوب‌شرقی فوجان تایید کرده‌اند در فاصله 15 و 20 سپتامبر  121 کودک یافت شدهاند که دچار مسمومیت با سرب بوده‌اند.

 والدین این کودکان خروجی‌ها یک کارخانه محلی باتری‌سازی را مستول این مسمومیت می‌دانند.

بعد از اینکه آزمایش‌ها در اولین چهار کودک نشان داد که مقادیر بیش از حد سرب در خون آنها وجود دارد،  صدها نفر دو هفته قبل در مقابل ادارات دولتی منطقه شانگانگ به تظاهرات پرداختند و برای ساعت‌ها  یک بزرگراه محلی را مسدود کردند.

این وضعیت در شانگانگ به دنبال دو حادثه مشابه در ماه آگوست (مرداد) در ایالت شمالی شانکسی و ایالت مرکزی هونان رخ می‌دهد که در مجموع بیش از 2100 کودک در آزمایش‌های خون مقادیر بالای سرب را نشان دادند.

حوادث بهداشتی ناشی از آلودگی‌های زیست‌محیطی در چین که تاکید آن در  سه دهه گذشته در سه دهه  گذشته به بی‌توجهی گسترده به حفاظت از محیط زیست انجامیده است، شایع هستند.

کد خبر 91403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز