همشهری‌آنلاین: نتایج تحقیقات یک سایت ویژه معرفی مدیران نشان داد که حدود یک سوم مدیران اروپایی که برای معرفی حرفه و سابقه کاری خود عضو شبکه‌های حرفه‌ای می‌شوند زن هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت LinkedIn یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که مدیران و شاغلان سطوح مختلف را معرفی می‌کنند. مدیران می‌توانند با عضویت در این سایت، سابقه کار و فعالیت‌های خود را همراه با آدرس پست الکترونیک، شماره تماس و تمام اطلاعات لازم برای معرفی یک مدیر را قرار دهند.

این شبکه حرفه‌ای در مجموع 48 میلیون عضو دارد که از این تعداد 11 میلیون مدیران اروپایی هستند.

این سایت در تحقیقاتی که در 6 کشور آلمان، هلند، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و انگلیس انجام داده است دریافت که به طور متوسط در حدود یک سوم مدیرانی که برای بهبود موقعیت شغلی و معرفی حرفه خود عضو این شبکه‌های حرفه‌ای می‌شوند زنان هستند.

برپایه این تحقیقات 36 درصد از مدیران عضو این سایت در ایتالیا، 35 درصد در اسپانیا، 34 درصد در فرانسه، 32 درصد در انگلیس، 31 درصد در هلند و 29 درصد در آلمان زنان هستند.

براساس گزارش رویترز، در این خصوص مدیر بازاریابی LinkedIn در اروپا اظهار داشت: "جامعه آنلاین ما یک محیط مناسب را عرضه کرده و ایجاد روابط حرفه ای با همکاران و شاغلان را تضمین می کند به همین منظور از نظر ارتقای موقعیت شغلی می تواند برای زنان یک سکوی مناسب باشد."

یکی از مهمترین عملکردهای LinkedIn تشکیل گروههای مباحثه در مقولات متنوع حرفه ای است. اعضای این سایت با شرکت در این گروهها و گردهماییهای مختلف آنلاین می توانند از تجربیات همکاران خود در حرفه تخصصی خود بهره مند شوند.

کد خبر 91391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز