همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حکم اعزام چهار رایزن بازرگانی به کشورهای لبنان، اندونزی، ترکمنستان و سنگال صادر شده و به زودی اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت،حمید زادبوم گفت: مراحل اعزام چهار رایزن بازرگانی دیگر ایران به کشورهای لبنان، اندونزی، ترکمنستان و سنگال به اتمام رسیده و بر این اساس شمار رایزن‌های بازرگانی ایران به 24 نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این مطلب که بدون احتساب چهار رایزن اعزامی، 20 رایزن بازرگانی در کشورهایی از جمله فغانستان، کویت، ازبکستان، روسیه، عربستان سعودی، پاکستان، امارات متحده عربی، قزاقستان، ترکیه، الجزایر، هندوستان، اتریش، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، چین، بلاروس و ... در حال فعالیت هستند، ادامه داد: هدف سازمان این است براساس مجوز دریافت‌شده از هیات وزیران تعداد رایزن‌ها در شرایط کنونی به 30 نفر برسد.

زادبوم کار تخصصی وابسته‌های بازرگانی را تجارت و بازرگانی دانست و اظهار داشت: این مساله که ایران تنها در 30 کشور می‌تواند وابسته بازرگانی داشته باشد خود محدودیتی در توسعه تجارت کشور است بدین منظور در هدف نهایی از پیش تعیین‌شده قرار است مجموع رایزن‌ها به 50 نفر و سپس به 70 و 100 نفر افزایش یابد.

وی اظهارداشت: با توجه به محدودیت‌های مالی ایران تنها یک رایزن بازرگانی به کشورهای هدف می‌تواند اعزام کند. این در حالی است که در برخی کشورها اعزام رایزن بازرگانی به 10 نفر می‌رسد.

زادبوم با اشاره به فرایند گزینش انتخاب رایزن‌های بازرگانی، گفت: رایزن‌ بازرگانی باید با رویکرد کاری سازمان توسعه تجارت ایران آشنا باشد و علاوه بر دانش حداقل‌ها، در دو مرحله مورد گزینش قرار گیرد.

این مقام مسوول فرایند زمانی انتخاب دیپلمات اقتصادی را 4 الی 6 ماه عنوان کرد و افزود: وابسته بازرگانی در یک مرحله مورد گزینش درون‌سازمانی و در یک مرحله دیگر مورد گزینش نمایندگان فراسازمانی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در کمیته ارزیابی فراسازمانی نمایندگانی از وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران نیز حضور دارند که افراد پس از تایید شدن، جهت تقویت نقاط ضعف مورد آموزش قرار می‌گیرند.

کد خبر 91346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز