شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

پیکر زنده یاد پرویز مشکاتیان در محوطه بیرونی آرامگاه عطار و در کنار قبور مشاهیر نیشابور به خاک سپرده شد.

این مراسم از ساعت 10 صبح با حضور اهالی موسیقی، مقامات محلی و دوستداران هنر در خانه موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آغاز شد که عزاداران پیکر پرویز مشکاتیان را به سمت مسجد جامع نیشابور در مسیری به طول یک کیلومتر تشییع کردند.

بازار نیشابور نیز در حرکتی خودجوش به حالت تعطیل در آمده بود و جمعیتی حدود 10 هزار نفر در این مراسم شرکت کرده بودند؛ حرکت ارکستر مارش عزا در جلوی جمعیت و همچنین حضور جوانانی که به شکل نمادین برخی سازها را همراه خود داشتند از جمله حاشیه‌های جالب این مراسم بود.

مسجد جامع نیشابور نیز پیش از رسیدن تشییع‌کنندگان، مملو از جمعیت شده بود. پس از نماز، عزاداران به سمت آرامگاه مشاهیر نیشابور حرکت کردند و ظهر، طی مراسمی پیکر مرحوم مشکاتیان به خاک سپرده شد.

این در حالی بود که شب گذشته جلسه‌ای اضطراری با حضور اعضای شورای شهر نیشابور و هنرمندانی چون محمدرضا درویشی، حسین علیزاده، کیوان ساکت و همایون شجریان برگزار و طی آن توافق شد محدوده باغ عطار (آرامگاه عطار) تا آرامگاه مشاهیر نیشابور که در فاصله 30 متری از یکدیگر قرار دارند توسعه پیدا کند. بعد از ظهر نیز مراسم یادبود پرویز مشکاتیان در باشگاه توانیر نیشابور برگزار شد.

کد خبر 91275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز