گروه شهری: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از شناسایی ساختمان‌های دارای هویت تاریخی خیابان ولیعصر خبر داد

به‌نظر می‌رسد این برنامه‌ها در راستای تبدیل این خیابان به یک محور گردشگری دنبال می‌شود.حجت‌الله ملاصالحی، رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران از برنامه‌های تازه‌ای برای این خیابان خبر می‌دهد. به گفته او با توجه به تاریخی و قدیمی بودن مسیر خیابان ولیعصر،  شناسایی خانه‌های تاریخی این محدوده در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

این برنامه‌ها در واقع ادامه برنامه‌هایی است که سازمان زیباسازی شهر تهران پیش از این برای پیاده‌راه‌سازی‌ این خیابان دنبال کرده بود. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین اعلام کرده است که زیباسازی 8 ورودی شهر تهران و جداره‌های این خیابان در حال بررسی است.

مطالعات اولیه زیباسازی این ورودی‌ها انجام شده و نتایج بررسی آن ظرف 6ماه آینده مشخص می‌شود. براساس این طرح که در ورودی‌های جدید و قدیم شهر اجرا خواهد شد، اطلاعاتی همچون وسعت و جمعیت در اختیار افرادی که به شهر وارد می‌شوند، قرار می‌گیرد. این در حالی است که در هر ورودی نشانه‌ای زیبا برگرفته از سنت، تاریخ، فرهنگ و انقلاب اسلامی نصب می‌شود.

خیابان ولیعصر یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که شهرت جهانی دارد. در بسیاری از کشورهای جهان این خیابان را بیشتر به‌دلیل ردیف منظم درختان چنار که اکنون نزدیک به 80 سال از عمر آن می‌گذرد می‌شناسند. شهرداری تهران در سال‌های اخیر توجه بیشتری به ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خیابان ولیعصر داشته است.

ساماندهی پیاده راه‌ها از نخستین طرح‌هایی بود که در این محدوده اجرا شد و در یک ماه گذشته نیز با یکطرفه شدن خیابان ولیعصر خبرهایی درباره تبدیل این خیابان به محور گردشگری و برنامه‌هایی در این راستا به گوش می‌رسد.

کد خبر 91257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز