مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: درس بزرگ دوران دفاع مقدس و مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی ایران، اثبات کارآمدی دین در تامین همه نیازهای مادی و معنوی بشر است.

شهردار تهران که به مناسبت افتتاح تقاطع غیرهمسطح شقایق با بزرگراه شهید کاظمی در منطقه 19 حاضر شده بود طی سخنانی ضمن تاکید براینکه دین می‌تواند بشر را به سمت حقیقت جویی، حقیقت طلبی، اخلاق و رستگاری به پیش ببرد در توضیح ثمرات دفاع مقدس گفت: در این دوران بهترین نوع مدیریت برای ما به یادگار گذاشته شد ضمن اینکه فرهنگ جهاد، شهادت، محبت، اخلاق و برادری پایه‌گذاری شد و عشق و عقلانیت درهم آمیخت.

افتتاح تونل توحید بدون یک روز تأخیر

محمدباقر قالیباف دیروز در حاشیه مراسم افتتاحیه تقاطع غیرهمسطح شقایق با بزرگراه شهید کاظمی در جمع خبرنگاران حاضرشد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی با تاکید براینکه در افتتاح تونل توحید طبق روزشمار حتی یک روز تاخیر نخواهد شد گفت: برای ساخت تونل رسالت با وجود اینکه یک چهارم تونل توحید است، 11 سال وقت صرف شد، اما تونل توحید ظرف 28 ماه یعنی 5/2سال تکمیل می‌شود.

طرح ساماندهی تاکسیرانی

یکی از خبرنگاران از قالیباف درباره قولی که وی برای ساماندهی تاکسیرانی داده بود پرسید که شهردار تهران گفت: ظرف 45 روز آینده لایحه ساماندهی تاکسیرانی به شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.

وی با تاکید براینکه اشکالات تاکسیرانی به‌دلیل قدیمی بودن ساختار آن است، افزود: این وضعیت به نارضایتی رانندگان، مردم و شهرداری انجامیده است.

قالیباف گفت: ساختار کنونی تاکسیرانی مربوط به 30 سال پیش است و به هیچ وجه جوابگوی نیاز‌های امروز شهر تهران نیست به همین منظور در حال تنظیم لایحه اصلاحی برای آن هستیم.

یکی از خبرنگاران که به اظهارات روز سه‌شنبه برخی از اعضای شورای شهر تهران استناد کرد که در آن به واگذاری بدون مزایده بخش قابل توجهی از پروژه‌های شهرداری به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران اشاره شده بود در این باره قالیباف گفت: به هیچ وجه این موضوع را تایید نمی‌کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 7 تا 8 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح شهر تهران در حال انجام است و وقتی می‌گوییم بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری داده شده یعنی حداقل 60 تا70 درصد پروژه‌ها و به ارزش 4 تا 5 هزار میلیارد تومان، اما این اتفاق نیفتاده و چنین رقمی در اختیار این صندوق قرار نگرفته است.

قالیباف با تاکید براینکه با صندوق ذخیره کارکنان شهرداری باید مانند بخش خصوصی رفتار شود، گفت: البته روند ترک مناقصه و مزایده برای سازمان بازنشستگی و شرکت‌های وابسته به شهرداری قانونی است اما بخش خصوصی مثل صندوق ذخیره کارکنان باید به‌طور مستقیم در مزایده‌ها مانند سایر بخش‌های خصوصی شرکت کند و این روند به‌ویژه بعد از طرح ساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری به خوبی به چشم می‌خورد.

شهردار تهران زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآورد

شهردار تهران دیروز همچنین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در دبیرستان دخترانه چهارده‌معصوم منطقه 18 به صدا درآورد.محمدباقر قالیباف در سخنانی مقطع دبیرستان را مهم‌ترین دوران زندگی انسان دانست که شکل‌دهنده شخصیت و آینده زندگی انسان است.

وی افزود: گرچه علم توأم با عقلانیت و حرکت در زمینه تزکیه، موفقیت انسان را رقم می‌زند اما مقطع سنی که شما نوجوانان در آن به‌سر می‌برید بیشتر با احساسات و شور و شوق و شعف همراه است و موضوعات عقلانی و نگاه منطقی به موضوعات کمتر است.

شهردار تهران در این‌باره دانش‌آموزان را به استفاده از تجربه بزرگان و رهنمودهای پدر و مادر و معلمان دلسوز فراخواند و گفت: شاید به ظاهر برخی موضوعات به مذاق شما خوش نیاید، اما اگر این فرصت‌ها را از دست بدهید در 15-10سال آینده به لحظه‌‌لحظه این دوران خود غبطه می‌خورید.

قالیباف از دانش‌آموزان خواست در کنار علم و مهارت آموزش به تحقیق و پژوهش بپردازند و روحیه حق‌جویی و حق‌طلبی و توجه به اخلاق و رستگاری را در زندگی خود تقویت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری به جهت اداری و ضوابط، وظیفه‌ای در قبال مدارس ندارد، افزود: در شهرداری تهران، توجه به امورات آموزش و پرورش را در حد توان خود دریغ نکرده‌ایم و به همه مدیران مناطق نیز تاکید کرده‌ام تا به مدارس به‌ویژه در زمینه فضای کالبدی، مسائل فرهنگی و اوقات فراغت و ورزش کمک کنند.

قالیباف ابراز امیدواری کرد که در آینده ارتباط بهتر و عمیق تری میان مجموعه آموزش و پرورش و شهرداری تهران باشد تا بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات حل شود.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شقایق با بزرگراه شهید کاظمی

مسعود نصر آزادانی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح شقایق با بزرگراه شهید کاظمی گفت: پل شقایق در تقاطع غیرهمسطح با بزرگراه شهید کاظمی بین پل شکوفه و میدان جهاد احداث شده است.

عملکرد این پل اتصال بلوار شقایق به موازات کمربندی آزادگان به سمت غرب منطقه خلازیر است. وی با بیان اینکه وجود معارضان ملکی و اراضی کشاورزی واقع در ضلع غربی و شرقی پل شقایق مدت زیادی از زمان پروژه را اتلاف کرده است، افزود: هنوز قسمتی از غرب مسیر به‌دلیل عدم‌رفع معارضان بلاتکلیف مانده است.

نصرآزادانی درباره تأثیر ترافیکی این پروژه اظهار داشت: کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان و اصلاح و کاهش ترافیک ورودی میدان میوه و تره بار مرکزی و روان شدن ترافیک در محدوده میدان مرکزی از جمله تاثیرات ترافیکی این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران این پروژه را نهمین پروژه عمرانی افتتاح‌شده در سال‌جاری دانست و گفت: این در حالی است که درطول 4 سال گذشته 60 پروژه در تهران ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: در 3ماه آینده 10 پروژه بزرگ دیگر در سطح شهر تهران افتتاح می‌شود که از آن جمله می‌توان به افتتاح پل روشندلان اشاره کرد. وی بیان کرد: 3 تا 4 برابر هزینه عمرانی پروژه‌ها، صرف رفع معارضان پروژه می‌شود.

کد خبر 91119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز