چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌گویند افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا هستند، ممکن است در معرض خطر بالاتر ابتلا به حمله قلبی باشند؛ به خصوص اگر بیماری قلبی و دیابت هم داشته باشند

به گزارش هلث‌دی نیوز کارشناسان می‌گویند از آنجایی که هم آنفلوآنزای فصلی و هم آنفلوآنزای جدید خوکی در پاییز و زمستان در گردش است،‌ افراد در معرض خطر حمله قلبی باید هم در مقابل آنفلوآنزای فصلی و آنفلوآنزای خوکی واکسینه شوند.

دکتر مارک سیگل استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه نیورک در این باره گفت: "آنفلوآنزا بیش از همه به خاطر عوارض ثانوی آن نگران‌کننده است."

 "در اغلب موارد آنفلوانزا، مرگ یا بستری‌شدن به علت آنفلوآنزا شما در وضعیتی ضعیف‌شده قرار می‌دهد- این بیماری استرس بر روی سیستم وارد می‌کند. بنابراین شگفت آور نیست که شما درست در حین آنفلوآنزا یا درست پس از آن در معرض افزایش خطر سکته قلبی قرار بگیرید.

 به علاوه به گفته سیگل ویروس آنفلوآنزا ممکن است اثر منفی مستقیمی بر روی قلب داشته باشد.

پژوهشگران برای تعیین خطر حمله قلبی در میان افراد مبتلا آنفلوآنزا  39 بررسی در این مورد را که بین سال‌های 1932 و 2008 را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
 
نتایج نشان داد که در حین فصل آنفلوآنزا تعداد بیشتری مرگ ناشی از بیماری قلبی و تعداد بیشتری حمله قلبی رخ می‌دهد.

 اما این بررسی  همچنین نشان داد که واکسیناسیون بر ضد آنفلوآنزا خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا ابتلا به حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

نتایج این بررسی در شماره اکتبر نشریه  The Lancet Infectious Diseases
منتشر شده بود.

کد خبر 91033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز