گروه شهری: کارگاه آموزشی «جهان‌شهر تهران و شهروندان کارآفرین» از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تالار بعثت دانشگاه تهران برگزار شد.

احمد نوریان معاون امور اجتماعی ، فرهنگی شهرداری تهران آشنایی مدیران شهری با حوزه کارآفرینی را از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه بیان کرد .
به گزارش همشهری، وی گفت : شهرداری یک نهاد اجتماعی ، خدماتی است که در کنا ر اقداماتی چون آراستگی و نظافت شهر ، فضای سبز ، حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی به نیازهای اولیه شهر هم باید بپردازد .  نوریان افزود : امروز در شهر با معضلی به نام بیکاری که منشأ  بسیاری از آسیب هاست،  مواجهیم؛  به طوری که برابر آنچه اعلام شده 800 هزار متقاضی کار در تهران وجود دارد .
نوریان یکی از وظایف مدیریت شهری را رسیدگی به موضوع اقتصاد شهری به خصوص اقتصاد و معیشت خانواده‌ها دانست و گفت:  اقدامات شهرداری تهران درامر کارآفرینی فرصتی نو را پدید آورده تا در یک حرکت جهادی از این فرصت در حل معضل اشتغال استفاده شود. به گفته وی شورای اسلامی شهر تهران حدود 3 سال پیش این موضوع را تصویب کرده و شهرداری موظف بوده به این موضوع بپردازد. 
وی در این باره  خبر از همکاری های مشترک شهرداری با کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر و دانشگاه‌های تهران ، صنعتی شریف و الزهرا(س)در قالب تفاهم نامه ای را داد و افزود:  اهمیت کار و کارآفرینی و افزایش بهره‌وری در تفاهم‌نامه های مذکور  اساس کار ماست. وی گفت : به دستور قالیباف مراکز کارآفرینی در هر منطقه از شهر تهران راه اندازی خواهد شد؛‌ به طوری که در گام نخست در منطقه 15 کار آفرینی خانگی ، منطقه 2 کارآفرینی شبکه ایIT و مرکز کارآفرینی خانگی در منطقه 10 راه‌اندازی خواهد شد. این در حالی است مراکز کارآفرینی مناطق  8 ، 9، 20 و 21 شهرداری نیز در دست راه اندازی است.  وی افزود: این حرکت با استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسئولان مواجه شد؛  به طوری که شهرداران مناطق هم اکنون پیشقدمند که مکان های مناسبی را در اختیار قرار دهند .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد : در خصوص حمایت های مالی کارآفرینان با تعاونی اعتباری شهر به این توافق رسیدیم که درصدی از چرخش بودجه های فرهنگی ، اجتماعی شهرداری را بدون هیچگونه فشاری به بودجه شهرداری  به کارآفرینان اختصاص دهیم .  وی از توافقات اولیه با وزارت کار و سایر مراکز مرتبط با کارآفرینی برای اعطای وام به جوانانی که در مراکز کارآفرینی شهرداری وارد خواهند شد خبر داد وگفت: به منظور حمایت از کارآفرینان مبلغ 100 هزار تا 2 میلیون تومان وام می دهیم. این وام پس از آموزش ، توانمندی و معرفی و تایید کارشناسان حاضر در ستاد و مراکز به کارآفرینان اعطاء می شودو تاکنون یکهزار و 700 نفر آموزش دیده و تعدادی هم وام گرفته‌اند.
کد خبر 9101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز