همشهری آنلاین: چین با آغاز واکسیناسیون همگانی از روز دوشنبه 21 سپتامبر (30 شهریور) در پکن، ظاهرا به اولین کشوری در جهان بدل شده است که واکسیناسیون جمعیتش را بر ضد ویروس آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه چین در خط اول تلاش‌های بین‌المللی برای تولید واکسن آنفلوآنزای آ (H1N1) قرار دارد، به طوری که دست کم پنج شرکت تایید دولت این کشور را برای تولید واکسن دریافت کرده‌اند. با این حال مقامات چین نگرانند که تقاضا برای واکسن از تولید آن پیشی گیرد.

اداره بهداشت پایتخت پایتخت چین روز دوشنبه در اعلامیه‌ای بر روی وب‌سایتش اعلام کرد که پکن "پیشگام شروع واکسیناسیون بر ضد آنفلوآنزای آ (H1N1) در چین خواهد بود."

بر اساس این اعلامیه مقامات برنامه واکسیناسیون عمومی را ایمن کردن دانشجویانی آغاز می‌کنند که قرار است در مراسم روز ملی این کشور درهفته آینده شرکت کنند.

ویویان تان، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در چین گفت: "به اعتقاد ما چین اولین کشوری است که واکسیناسیون عمومی بر ضد آنفلوآنزای آ (H1N1) را شروع کرده است."

وزارت بهداشت چین گفته است قصد دارد که 65 میلیون نفر، یا پنج درصد کل جمعیت 1.3 میلیارد نفری این کشور را پیش از پایان سال میلادی، واکسینه کند.
 
استرالیا برنامه ایمنی‌سازی عمومی بزرگسالان را از 30 سپتامبر (8 مهر) شروع می‌کند، و آمریکا 195 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای خوکی خریده است و از ماه آینده آنها را برای استفاده در اختیار خواهد گذاشت.

انگلیس نیز اولین محموله 100000 دوزی واکسن آنفلوآنزای خوکی را دریافت کرده است، که احتمالا تا اوائل اکتبر (اواسط مهر) در اختیار خواهد گرفت.

کد خبر 90913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز