شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

در بزر گراهی که خودرو‌های سنگین هم حق ورود به خط سرعت آن را ندارند دیدن یک موتور در این خط، چشم‌های راننده‌های دیگر را حسابی گرد می‌کند.

البته شاید منظور مانی راد از فرستادن تصویر این موتور سوار برای ما این بوده که « موتور سوار را به خط سرعت راه نمی‌دادند، موکت به دمش می‌بست». از سوی دیگر شاید اگر کارشناسان کتاب رکوردهای گینس  به ایران آمده بودند و موتور فاقد پلاک، موتورسوار فاقد کلاه ایمنی، بار غیر مجاز و بالاخره سرعت بالای وی در خط سرعت را مشاهده می‌کردند حتما یک جای مناسب برای ثبت رکورد تخلف وی در کتاب خود کنار می‌گذاشتند.

به هر حال ماموران راهنمایی و رانندگی باید بدانند که برخورد با راننده‌های متخلف در کنار آشتی نظم و انضباط با خیابا‌ن‌های شهر، جان راننده و دیگر شهروندان را نیز حفظ خواهد کرد. با این رویکرد هنگام جریمه و حتی گرفتن وسیله نقلیه راننده متخلف به هیچ عنوان عذاب وجدان به خود راه ندهید.

باز باران با ترافیک

طی چند روز گذشته باز باران نه با ترانه که با ازدحام خودرو‌ها و ترافیک سنگین میهمان شهر‌ها شده است. در این میان صبر و حوصله جوی‌ها نیز از شهروندانی که مدام آنها را با  سطل زباله اشتباه می‌گیرند به سر آمده و سر به طغیان می‌گذارند.

نتیجه این طغیان هم مدام در کوچه و خیابان‌های شهر جاری می‌شود و دست آخر دود آن به چشم خودمان می‌رود.

همین چند روز پیش بود که در این ستون در مورد لزوم پاک نگه‌داشتن جوی‌ها نوشتیم و شاید اگر خودمان کمی در این مورد دقت بیشتری می‌کردیم، امروز خودرو‌های  پرسرعت گذری، آب جاری در خیابان‌ها و داخل چاله‌ چوله‌های شهر را به سمت ما پرتاب نمی‌کردند؛

هر چند آنها برای مجبور کردن ما برای بازگشت به خانه جهت عوض کردن لباس‌هایمان بالاخره یک چاله آب پیدا می‌کنند و منتظر باریدن باران نمی‌مانند.

اطلاعات رسانی اجباری

این اواخر رسم شده که بسیاری از کار‌ها از طریق سیستم الکترونیک انجام شود. برای مثال برخلاف گذشته، افرادی که بستگانی در خارج از کشور دارند دیگر نباید وقت زیادی برای برقراری ارتباط تلفنی با آنها هدر بدهند و با استفاده از کارت‌های تلفن تماس با خارج این اقدام بسیار ساده‌تر شده است.

این در حالی است که اپراتور برخی از کارت‌های تماس تلفنی با خارج در هر بار تماس اطلاعات اضافه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که فقط وقت‌گیر است. برای مثال اپراتور در هر بار تماس شماره تلفن‌هایی را اعلام می‌کند که به سیستم افزوده شده است.

از سوی دیگر برخی از اپراتور‌ها هم  در هر بار تماس نحوه برقراری ارتباط را شرح می‌دهند و این در حالی است که اطلاعات مربوطه روی کارت درج شده است. بهتر است فقط اطلاعات ضروری یا تغییرات انجام شده در هر بار تماس به کاربر اعلام شود تا وقت زیادی بی دلیل تلف نشود.

از سوی دیگر اخیرا برخی از کارت های تلفن تماس با خارج این امکان را برای مشترکان فراهم  کرده‌اند که با یک بار وارد کردن شماره رمز که اغلب ارقام زیادی دارد، دیگر توسط سیستم شناخته شده و نیازی به وارد کردن رمز در تماس‌های بعدی ندارند. این اقدام خوب تماس را ساده‌تر می‌کند و خوب است که سایر شرکت‌ها هم این خدمات را برای مشتریان‌شان در نظر بگیرند.

سوغات فرنگ

این روز‌ها ویروس آنفلوانزای خوکی یکی از نگرانی‌های جدی مردم در سراسر جهان به‌شمار می‌رود. اما در حالی که در اغلب کشور‌ها در فرودگاه آزمایش هایی روی مسافران انجام می‌شود تا سلامت آنها حین ورود و خروج به کشور مورد تایید قرار گیرد، هنوز دربرخی از فرودگاه‌های کشورمان این رسیدگی اعمال نمی‌‌شود.

این در حالی است که برخی هنگام سفر به دیگر کشور‌ها یا هنگام مراجعت به این ویروس آلوده می‌شوند و کنترل آنها در محل فرودگاه گامی موثربه منظور جلوگیری از شیوع بیماری به‌شمار می‌رود. خوب است تا در این زمینه اقدامات جدی تری به عمل آید.

کد خبر 90794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز