جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

تا چند روز دیگر مدارس باز شده و گره‌های کور ترافیکی رو به فزونی می‌گذارد.

هر چند این مشکل به صورت جدی‌تر فقط در 2 هفته ابتدای سال تحصیلی خودنمایی می‌کند اما با رعایت فرهنگ ترافیک می‌توان بخش عمده‌ای از آن‌را کاهش داد.

برای نمونه این روز‌ها که اتوبوس‌ها و اتوبوس‌ سوار‌ها توانسته‌اند بخشی از حق و حقوق خود را با یکطرفه‌ شدن خیابان‌ ولیعصر از امکانات شهری بگیرند، چرا نباید به وسیله استفاده از این فرصت تهدیدات ترافیکی را کاهش داد.

به طور حتم والدینی که خودروی شخصی خانواده را در پارکینگ رها کرده و دست در دست فرزند کلاس اولی در ایستگاه اتوبوس می‌ایستند نخستین معلم وی برای فرهنگ شهرنشینی خواهند بود.

احساس مسئولیت در قبال ترافیک شهر را فقط نباید زمانی داشت که یکی از عزیزانمان در آمبولانس پشت ترافیک از دنیا می‌رود. برای کاهش تعداد خودرو‌های کم‌سرنشین نیز همین کافی است که بدانیم پشت ترافیک چند روز آینده از این دست اتفاق‌ها زیاد خواهد افتاد و ما که می‌دانیم عوارض آن به این یکی ختم نمی‌شود بدون تعارف نزد وجدانمان به نوعی مسئول آنها خواهیم بود.

از سوی دیگر همانطور که پیش از این نیز یاد شد فقط نیم‌نگاهی به خیابان‌های عریض و خلوت و یکطرفه‌ شده‌ای مانند بخشی از خیابان ولیعصر بهترین بهانه برای پیوستن به افراد دارای فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه عمومی است.

شیر با مزه آب

تعداد زیادی از خانواده‌ها با توجه به قیمت پایین‌تر شیر‌های کیسه‌ای در مقایسه با انواع دیگر شیر از مشتریان این محصول به‌شمار می‌روند. شیر کیسه‌ای با یارانه ارائه می‌شود و به همین دلیل اقشار ضعیف‌تر جامعه قدرت خرید آن را دارند.

این در حالی است که در برخی موارد کیفیت این شیر‌ها چندان مطلوب نیست و این نکته را می‌توان با یک مقایسه ساده بین 2 لیوان شیر یارانه‌ای و غیر یارانه‌ای انجام داد. از سوی دیگر برخی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که گاهی این‌شیر‌ها به اندازه‌ای رقیق هستند که طعم آنها بیشتر به آب نزدیک است تا شیر.

با توجه به اینکه شیر برای سلامتی بسیار مفید است و کیفیت آن برای سلامت افراد اهمیت زیادی دارد، بهتر است بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه انجام شود و کیفیت این نوع شیر ارتقا یابد.

حراج تابستانی

همیشه روز‌های پایانی تابستان با حراج فروشگاه‌ها به خصوص فروشگاه‌های پوشاک همراه است و این زمان فرصت خوبی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا با قیمت پایین‌تر، خرید کنند.

هرچند گروهی به بهانه سرد شدن هوا خرید لباس تابستانی را بی‌فایده می‌دانند اما با دقت به این نکته که 6 ماه دیگر دوباره فصل‌های گرم سال از راه می‌رسند می‌توان اندکی دوراندیشی به خرج داد و برای آن زمان پوشاک مناسب را خریداری کرد.

پیروی نکردن از یک مدل یا رنگ خاص در خرید‌ از حراجی‌ها کمک می‌کند که لباس‌ها برای سال آینده هم قابل استفاده باشند.

تخم‌ کبوتر

اوایل که تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده راهی بازار مصرف شد خیال مصرف کنندگان بابت خرید تخم‌مرغ‌های کثیف و کوچک راحت شد. در ابتدا تمام تولیدات منحصر به تولیداتی می‌شد که نسبتا بزرگ و کاملا تمیز بودند.

حال آنکه این اواخر به نظر می‌آید جای آن محصولات را تخم‌ کبوتر‌هایی گرفته است که در عین نه چندان تمیز بودن زیاد بزرگ هم نیستند. به طور حتم قیمت بالاتر این محصولات نسبت به تخم‌مرغ‌های غیربسته‌بندی شده برای تولید محصولات مرغوب الزام‌ آور است.

از سوی دیگر شستن این محصولات جدید نیز به اندازه محصولات غیر بسته‌بندی شده پیشین طول می‌کشد. به طوری که برای پاک کردن بعضی از آنها باید دست به دامن سیم‌ظرفشویی شد.

البته خرید تخم‌مرغ‌های غیربسته‌بندی‌شده نیز درد‌سر‌های خاص خود را دارد.به عنوان مثال، به محض شکسته شدن یکی از تخم‌مرغ‌ها یا بدتر از آن افتادن یکی از آنها در خودروی شخصی و کرایه‌ای بوی بد ناشی از آن روز‌ها نخواهد رفت.

کد خبر 90735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز