همشهری آنلاین: به گفته شاهدان عینی، بر اثر حمله هوایی ارتش یمن بیش از 80 غیرنظامی کشته شدند.

خبرگزاری اتریش از صنعا گزارش داد، این شاهدان روز پنجشنبه گفتند، این حمله روز چهارشنبه به یک اردوگاه آوارگان در شمال این کشور انجام گرفت. بیشتر قربانیان زنان و کودکان بودند.

یکی از شاهدان گفت، یک جنگنده به سوی خانواده‌های آواره که در منطقه عدی در یک اردوگاه زیر درختان جمع شده بودند، آتش گشود. یک شاهد دیگر هم گفت "دستکم 87 نفر کشته شده‌اند."

یک عضو سازمان امدادرسانی سخن از حمام خونی وحشتناک گفت. اما دولت صنعا انجام این حمله هوایی را تکذیب می‌کند. این در حالی است که یکی از مقامات استانی محل وقوع حمله، آن را تایید کرده است.


یک مقام یمنی که خواست نامش فاش نشود گفت: جت جنگنده، حوثی‌ها را که در حال تیراندازی و پنهان شدن بین آوارگان بودند هدف قرار داد. این مقام به تلفات این حمله اشاره نکرد.

گروه حوثی طی بیانیه‌ای این حمله هوایی را محکوم کرده و دولت صنعا را که متعهد به سرکوب فعالیت پنج‌ساله این شبه نظامیان شده را به تشنگی به خون متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های MIG دولت در روز چهارشنبه مردم آواره‌ای را که در جاده‌ی ارتباطی صعده و پایتخت جمع شده بودند هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: بر اثر این حمله دهها تن کشته و اجساد منفجر شدند.

ارتش یمن که از 11 اوت عملیات "زمین سوخته" را علیه حوثی‌ها آغاز کرده امروز اعلام کرد که ضربات سنگینی را طی چند ساعت گذشته به آنها وارد کرده است.

یک فرمانده ارتش مدعی شد که ارتش بسیاری از اعضای این گروه را کشته و زخمی کرده است. وی شبه نظامیان را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرد.

دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویورک از دولت یمن خواسته که در مورد مسوولیت هر حمله‌ای به غیرنظامیان به طور بی‌طرفانه و فوری تحقیق کند. این نهاد طی بیانیه‌ای به علاوه از تمام طرف‌های درگیری مسلحانه در این منطقه خواست که به قانون بین‌المللی منع هدف قراردادن غیرنظامیان احترام بگذارند.

عدی در استان عمران حدود 120 کیلومتری شمال صنعا، پایتخت یمن، قرار دارد.

کد خبر 90706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز