سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گویا راننده‌ این خودرو در مورد غیرمجاز نبودن بارش آنقدر به ماموران راهنمایی و رانندگی دروغ گفته که چنین شاخ‌های بلندی بالای سرش سبز شده است.

البته به‌طور معمول گوش ماموران به این حرف‌ها بدهکار نیست و به محض مشاهده یکی از این خودرو‌ها، به سرعت جلوی آن‌را می‌گیرند. در مورد این خودرو نیز باید خوشبین بود و به قول معروف بد به دل راه نداد.

حتما به‌محض اینکه چنین بار بلندبالایی زده است، مانی قاسمی (یکی از خواننده‌های روزنامه) این عکس را از وی گرفته است و چند متر آن‌طرف‌تر ضمن خالی کردن بار باید جریمه‌ آن‌را نیز پرداخت کند.

با وجود این اینکه چرا تعداد این بار‌ها در شهر زیاد است جای سؤال دارد. در ضمن بد نیست چنانچه پشت سر چنین خودرو‌هایی رانندگی می‌کنید حواستان باشد که شاید لوله‌ها و خلاصه بار این خودروها سقوط کند و برای شما حادثه ساز باشد.

دوچرخه‌سواری کوهستان

باز بگویید امکانات برای دوچرخه‌سواری حرفه‌ای در شهر وجود ندارد. این شهروند محترم در مسیر دوچرخه‌سواری امکانات خاصی برای شما تهیه دیده‌ که می‌توانید به‌راحتی شرایط دوچرخه‌سواری کوهستان را در آن تجربه کنید.

البته اگر دیروقت مشغول دوچرخه سواری باشید و تابلوی « به تپه شنی نزدیک می‌شوید» 100 متر پیش از این محدوده نصب نشده باشد، به احتمال فراوان به جای دوچرخه‌سواری کوهستان یک پرش از نوع ناگهانی در انتظارتان خواهد بود. البته این مانع شنی تنها مانعی نیست که هنگام دوچرخه‌سواری در مسیر ویژه آن خواهید دید.

به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این مسیر پیدا می‌شود. بقال سر محل کیسه توپ پلاستیکی روی آن می‌گذارد و مکانیک 2 کوچه پایین‌تر نیز خودروی مشتری‌ها را روی آن تعمیر می‌کند.

فرودگاه کجاست

سال‌ها بود که شهروندان تهرانی برای مسافرت‌های هوایی خود فقط فرودگاه مهرآباد را می‌شناختند و واقع شدن این فرودگاه در نزدیکی میدان آزادی موجب شده بود که کمتر کسی برای مراجعه به آن نشانی را گم کند.

اما با انتقال حجم گسترده‌ای از پرواز‌ها به فرودگاه امام خمینی که خارج از شهر واقع شده است، برخی از شهروندان ناآشنا به مسیر برای رسیدن به فرودگاه دچار مشکل می‌شوند.

کمبود تابلو‌های راهنما و در برخی موارد گویا نبودن تابلو‌ها از جمله دلایلی است که موجب سردرگمی شهروندان می‌شود. از سوی دیگر بسته‌شدن برخی بزرگراه‌های منتهی به فرودگاه مانند بزرگراه نواب و معرفی نشدن مسیر‌های جایگزین به شهروندان هم در این زمینه موثر است.

علاوه بر این افرادی که از شهرستان‌ها برای رفتن به فرودگاه امام خمینی عازم تهران می‌شوند هم با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجه هستند. به گفته شهروندان بهتر است برای حل این مشکل اقدامات جدی‌تری به عمل آید.

لوازم‌التحریر خیابانی

پدیده دستفروشی در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها رفته رفته به یک موضوع جا افتاده تبدیل می‌شود که ذوق و ابتکار دستفروش‌ها را هم به همراه دارد. برای مثال دستفروش‌هایی که در حاشیه بزرگراه‌ها اقدام به فروش اجناس می‌کنند، به مناسبت‌های مختلف یا به دلیل عوض شدن فصل، محصولاتی را که به فروش می‌رسانند، تغییر می‌دهند.

این اواخر هم به‌مناسبت بازگشایی مدارس، شاهد فروش لوازم‌التحریر در حاشیه بزرگراه‌ها هستیم. در این روش دستفروش‌ها معمولا پشت یک وانت را از انواع لوازم‌التحریر بار می‌زنند و در حالی که فقط یک لامپ روی این کالا‌ها روشن می‌کنند، مشتریان برای خرید دور خودرو جمع می‌شوند.

البته باید گفت که در بسیاری از موارد لوازم‌التحریر این دستفروش‌ها کیفیت خوبی ندارد و مشتریان از خرید این محصولات که با قیمتی ارزان‌تر نسبت به مغازه‌ها به فروش می‌رسد راضی نیستند.

کد خبر 90575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز