مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورایعالی ترافیک کشور با اشاره به تشکیل کمیته فنی شورای عالی ترافیک، از موافقت اعضا برای در نظر گرفتن فاصله یک ساعته بین زمان شروع مشاغل نظامی، صنعتی، آموزشی و دانشگاهی و ادارات دولتی خبر داد.

لطفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پس از موافقت اعضا با این موضوع موارد اعلام شده به دفتر ریاست جمهوری نیز اعلام شد و باید منتظر تشکیل شورای عالی ترافیک بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد شهرداری تهران برای سه گروه شغلی و ساعتهای تعیین شده، تقریبا مورد توافق قرار گرفت، اما تاکید شد که هر زمانی که برای شروع کار یک شغل مثلا حوزه نظامی و صنعتی تعیین می‌شود،‌ حداقل یک ساعت با شروع کار گروه شغلی بعدی فاصله داشته باشد.

دبیر شورایعالی ترافیک کشور با اشاره به ترکیب اعضای شورای عالی ترافیک که شامل تعدادی از معاونین و وزرای دولت دهم است، عنوان کرد: با توجه به شروع دولت دهم و شروع فعالیت برخی از وزرا و معاونین باید فرصتی فراهم شود تا این افراد در یک جلسه دور هم جمع شوند و ما تلاش می‌کنیم هر چه زودتر این جلسه برگزار شود.

وی با بیان این که برخی مسایل نظیر تاخیر در برگزاری جلسه مرتبط با تعیین ساعت کاری اول مهر و تاخیر در تشکیل کمیته فنی شورای عالی ترافیک مطرح شده است، گفت: در شرایط فعلی بهتر است به این مسایل پرداخته نشود و تلاش کنیم هر چه زودتر راه‌حل مناسبی را برای کاهش مشکلات مردم در ترافیک اول مهر ارائه کنیم.

لطفی‌زاده اضافه کرد: موارد مطرح شده در کمیته فنی از نظر مسایل حمل و نقل و ترافیکی مشکلی ندارد، اما ممکن است در جریان اجرای این طرح‌ها حساسیت‌هایی بوجود آید و به همین دلیل بهتر است این حساسیت‌ها از هم اکنون در نظر گرفته شود.

 مهندس تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران چندی پیش به ایسنا گفت که بر اساس پیشنهاد شهرداری تهران که به شورای عالی ترافیک جهت تصمیم‌گیری ارائه شده است، ساعت آغاز به کار مراکز کارگری، ‌کارخانجات، مراکز دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی شش صبح، ادارات و نهادها هفت صبح،‌ مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها هشت صبح و بازار، اصناف و کسبه حدود 9 صبح دیده شده است.

وی ادامه داد: همچنین ساعات پایان کار مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها ساعت 12، کارخانجات و مراکز نظامی و انتظامی 30/13، ادارات و نهادها 30/15 و کسبه و بازاریان 30/17 در نظر گرفته شده است.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای طرح تغییر ساعات بخش‌های مختلف از ابتدای مهر ماه، حدود 15 درصد بهبود ترافیک را در پایتخت شاهد باشیم.

کد خبر 90538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز