مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با اعلام آمادگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای خدمات رسانی به نمازگزاران عید فطر، محدوده دانشگاه تهران نیز برای برگزاری نماز عید فطر آماده‌سازی‌ می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد: 2هزار دستگاه اتوبوس به‌منظور خدمات‌رسانی به نمازگزاران آماده شده است. همچنین 500‌دستگاه ون در حریم محل برگزاری مراسم، نمازگزاران را به محل اصلی اقامه نماز منتقل خواهند کرد.

تشکری هاشمی همچنین ازآمادگی متروی تهران جهت جابه جایی نمازگزاران سخن گفت.
به گفته تشکری هاشمی، مسیر‌های استقرار اتوبوس هانیز به‌زودی به اطلاع شهروندان خواهد رسید. معاون شهردار گفت: در لیالی قدر در مراکز اصلی مانند مصلای امام‌(ره)، حرم حضرت عبدالعظیم وامامزاده صالح تمهیداتی برای سرویس دهی مناسب طراحی شده بود.
وی تاکیدکرد: شرکت اتوبوسرانی در روز قدس روزه داران را از نقاط اصلی و میادین شهر به محل راهپیمایی منتقل خواهد کرد.

آماده‌سازی‌ محدوده دانشگاه تهران

از طرفی محدوده دانشگاه تهران از سوی شهرداری برای برگزاری نماز عید سعید فطر درحال آماده‌سازی‌ است.مصطفی سلیمی شهردار منطقه6  در این باره گفت: به‌دلیل گستردگی برگزاری نماز عید و پیش‌بینی حضور حدود 1/5 میلیون نمازگزار، در مقایسه با نماز جمعه محدوده وسیع‌تری آماده خواهد شد.

جمع‌آوری خاک و نخاله قسمتی از بافت قدیمی دانشگاه تهران که در حال ترمیم و بازسازی است و همچنین ترمیم و رنگ‌آمیزی جدو‌ل‌های آسیب‌دیده خیابان‌های محدوده دانشگاه ازجمله اقدامات انجام‌شده به‌منظور آماده‌سازی‌ محوطه دانشگاه برای نمازعید سعید فطر است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روها و معابر آسیب‌دیده و چاله‌های خیابان‌های محدوده دانشگاه نیز رفع مشکل شده‌اند، خاطرنشان کرد: شست‌وشو و پاکسازی نرده‌های خطوط بی‌آر‌تی نیز در حال انجام است.

سلیمی همچنین با اشاره به‌وجود جانوران موذی در این محدوده اظهار داشت: اکیپ فعال به‌منظور مبارزه با جانوران موذی درمحدوده معابر و انهاردانشگاه نیز تعیین شده و مشغول کار هستند.

شهردار منطقه 6 ادامه داد: بخش اعظم فعالیت شهرداری، بعد از اتمام نماز خواهد بود چراکه جمع‌آوری تبلیغات،  تراکت‌ها و روزنامه‌هایی که به‌عنوان زیرانداز استفاده می‌شود، فعالیت گسترده‌ای را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در این مدت زباله‌ها و ضایعات موجود در معابر به‌خوبی پاکسازی شده و مخازن زباله نیز شست‌وشو می‌شوند، افزود: به‌دلیل گستردگی و حجم بالای کار،  نیروها و ماشین آلات حدود 3برابر مورد نیاز در روزهای برگزاری نماز جمعه خواهد بود. همچنین ماشین‌آلات مورد نیاز از طریق خدمات موتوری تامین خواهد شد.

سلیمی بیان داشت: به‌دلیل حجم گسترده جمعیت در روز عید فطر،  تمامی ماشین‌آلات مورد نیاز از شب پیش در معابر و محدوده‌های دانشگاه تهران مستقر خواهند شد تا عملیات پاکسازی و نظافت سریع‌تر انجام شود. وی همچنین اظهار داشت: با توجه به اقدامات گسترده منطقه6 برای برپایی نماز عید فطر،  این محدوده به‌طور کامل برای برگزاری مراسم ویژه روز قدس در جمعه آینده هم آماده است.

جمع‌آوری فطریه

شهردار منطقه 6 گفت: اجازه برپایی صندوق‌های جمع‌آوری فطریه، کمک‌های مردمی و... منوط به هماهنگی با ستاد اقامه نماز  است. در عین حال شهرداری آمادگی برپایی 3 تا 4 مرکز برپایی غرفه‌های پذیرایی را نیز دارد؛ البته بخشی از پذیرایی‌ها نیز به‌صورت خودجوش و توسط شهروندان انجام می‌شود.

کد خبر 90317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز