شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

از وقتی این وانت‌های دوچرخ یا همان موتورسیکلت‌ها به کار باربری مشغول شده‌اند نحوه حمل و نقل بار، ترافیک شهر، تصادفات و بالاخره میزان کرایه‌های وانت‌‌های چهارچرخ دچار تغییر و تحولات عمیقی شده است

برای نمونه نحوه حمل و نقل بار در شهر این نکته را به ذهن متبادر می‌کند که موتور‌ها به عنوان عضو رسمی و ثابت ناوگان حمل‌و‌نقل باری شهر پذیرفته شده‌اند و کسی با آنها مخالفتی ندارد.

از سوی دیگر همانطور که در تصویری که حسین تهرانی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید، افزوده شدن به عرض این وسایل نقلیه کمی تا قسمتی در سنگین شدن ترافیک شهر تاثیر می‌گذارد و به دنبال آن گاهی نحوه تصادفات نیز شامل چپ شدن بار و موتورسوار می‌شود. شرح کاهش میزان کرایه‌ها نیز به قول معروف توضیح واضحات است؛

زیرا این روز‌ها به محض اینکه راننده وانت برای بردن گاو صندوق هم که ناز کند و کرایه بالا مطالبه کند با یک سوت زدن ساده، یک‌دوجین موتور سوار آن هم با کرایه‌های زیر قیمت، جلوی پای صاحب بار ترمز می‌کنند.

شاهد عینی کمبود پول خرد

مسئولان آنقدر به قلم‌فرسایی‌های نگارنده‌های ستون درشهر چه خبر در مورد کمبود پول خرد بی‌توجهی کردند که مجبور شدیم برای اثبات ادعاهایمان مستندات جدید و یک شاهد عینی ارائه کنیم. البته به قول معروف اصل تصاویر این مدارک هم در دفتر روزنامه موجود است.

جدای از جیب مملو از آدامس و شکلات‌مان که آنها را به جای باقی پول در خود جای داده است، ناامن شدن شهر برای باجه‌های سکه‌ای تلفن عمومی به همراه قفل فلزی و جای ضربه‌هایی که روی بدنه آنها خودنمایی می‌کند به خوبی وجود این معضل جدید را به نمایش گذاشته است. حال پیدا کنید علت تصویب کرایه‌ تاکسی‌های 225، 275 یا 325 تومانی را.

تاریخ‌مصرف

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید مواد غذایی، توجه به تاریخ مصرف آنهاست. معمولا کارخانه‌های تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی را روی بسته‌بندی محصولات درج می‌کنند تا مشتری با توجه به آن بتواند محصولی تازه و با کیفیت را خریداری کند.

این در حالی است که قرار دادن محصولات تاریخ گذشته در بین محصولاتی که به تازگی تولید شده‌اند، گاهی مشتریان را به اشتباه می‌‌اندازد و آنها کالایی تاریخ گذشته را خریداری می‌کنند.

البته در همه فروشگاه‌ها این مشکل وجود ندارد و در بسیاری از موارد، فروشندگان کالاهای تاریخ گذشته را در پایان هر هفته مرجوع می‌کنند اما به هرترتیب برخی از فروشندگان هم به‌طور آگاهانه یا ناآگاهانه از برداشتن کالاهای تاریخ‌گذشته از روی قفسه‌ها  و یا داخل یخچال‌ها خودداری می‌کنند.

بهتر است مشتریان هنگام خرید حتما تاریخ‌تولید و انقضای محصولات را به دقت بررسی کنند و ضمن خودداری از خرید محصولات تاریخ‌گذشته، فروشندگان را در جریان محصولاتی که تاریخ مصرف‌شان تمام شده، قرار دهند.

تبلیغات زیاد، کیفیت کم

یکی از اصول موفقیت در کارهای تجاری تبلیغ در مورد خدمات یا کالاست. این در حالی است که برخی با وجود مبالغه زیادی که در تبلیغ محصولات‌شان انجام می‌دهند، کیفیت بسیار پایینی را به مشتری ارائه می‌کنند.

به عنوان مثال کارت‌های تلفنی که اخیرا برای تماس با خارج از کشور به بازار آمده تبلیغات جذابی دارند و به مشتری وعده می‌دهند که در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌تواند با کمترین نرخ با خارج از کشور تماس برقرار کند.

این در حالی است که در برخی موارد امکان تماس با این کارت‌ها برای 2 یا حتی چند روز از بین می‌رود و کسی پاسخگو نیست.

البته شماره‌ای به عنوان شماره پشتیبانی روی این کارت‌ها درج شده است که اعلام شده به صورت 24 ساعته به مشتریان پاسخ می‌دهد اما متاسفانه این شماره‌ها هم چندان پاسخگو نیستند و در نهایت به این پاسخ که شبکه فعلا قطع است، اکتفا می‌کنند. بهتر است تبلیغات واقعی باشند و با کیفیت کالا یا خدماتی که ارائه می‌شود همخوانی داشته باشند.

کد خبر 90295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز