همشهری آنلاین: سخنان امروز مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران بازتاب‌ گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش فارس، خطبه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

خبرگزاری فرانسه در انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب پیشتاز دیگر رسانه‌های بین‌المللی بوده است.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: اختلاف دیدگاه ها نباید به نزاع منجر شود و برخورد نظام جذب حداکثری و دفع حداقلی است.

این خبرگزاری به حضور مسئولان بلندپایه ایران در این نماز جمعه اشاره کرد و نوشت: نمازگزاران در بخش‌هایی از سخنان رهبر ایران شعار می‌دادند که دست خدا بر سر ماست، خامنه‌ای رهبر ماست.

خبرگزاری فرانسه همچنین به عکس‌هایی که توسط برخی از نمازگزاران حمل می‌شد اشاره کرد. این خبرگزاری نوشت برخی از نمازگزاران عکس‌های [حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز طی خبری به پوشش بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه امروز تهران پرداخت.

این خبرگزاری در خبر خود به آن بخش از سخنان رهبری اشاره کرد که گفته بود: اختلاف سلیقه مفید است اما معارضه با اصول و امنیت مردم تحمل نخواهد شد.

خبرگزاری رویترز انگلیس نیز طی گزارشی به انتشار بخش‌های از سخنان رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه امروز تهران پرداخت.

این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود نوشت: در بحث اختلاف نظر و سلیقه، انتقاد باید باشد در چارچوب نظام منتقدین بتوانند انتقاد کنند اما در چارچوب اصول نظام که خط امام و قانون اساسی است.

در این چارچوب اختلاف نظر عیب نیست که حسن است در این چارچوب نظام برخورد نمی‌کند اگر افراد بدنبال خشونت نروند ودنبال برهم زدن نظم وامنیت نباشند برخورد نظام جذب حداکثری ودفع حداقلی است.

خبرگزاری چینی شین‌هوا  نیز در گزارشی به انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت.

این خبرگزاری در بخشی از این گزارش خود به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: اگر کسی عقیده‌ای مخالف داشته باشد و با نظام کاری نداشته باشد نظام با او کاری ندارد بحث دگراندیشی نیست بحث مخالفت و شمشیر کشیدن است آنجا نظام برخورد می‌کند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی  انگلیس نیز در گزارشی به انتشار بخش‌هایی از سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه امروز تهران پرداخت.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز  نیز طی گزارشی بخش‌هایی از سخنان امروز حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه امروز تهران را منتشر کرد.

کد خبر 90201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز